Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Przez moczary

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Przez Moczary (ang. The Passage of the Marshes) – drugi rozdział czwartej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Frodo i Sam wraz z Gollumem po opuszczeniu gór Emyn Muil poruszali się w stronę Mordoru. W niedługim czasie dotarli do Martwych Bagien.

Podczas wędrówki przez moczary Frodo, stawał się coraz słabszy za sprawą pierścienia i woli Saurona. Wędrowcy po przebyciu większości drogi dostrzegli we mgle blade światła - błędne ogniki. Sméagol przestrzegał hobbitów, aby nie szli w ich stronę. Gdy światła stawały się coraz wyraźniejsze, Sam potknął się i ugrzązł w błocie. Gdy spojrzał w wodę dostrzegł tam martwe twarze.

Gdy Sam uwolnił się z błota, trzej towarzysze przemieszczali się dalej. W pewnym momencie usłyszeli przeszywający wrzask, a po chwili zobaczyli Nazgûla, lecącego na skrzydlatej bestii, która rozwiała mgłę. Mimo tego niziołki nie zostały dostrzeżone przez Czarnego Jeźdźca.

Podróżnicy wydostali się z bagien. Dotarli do gór otaczających Mordor. Zatrzymali się na popas i sen w jednym z wgłębień w ziemi. Po zbudzeniu się, Sam zobaczył Golluma obok śpiącego jeszcze Froda. Sméagol prowadził dialog z samym sobą wahając się nad kradzieżą pierścienia. Niziołek wiedziony przeczuciem nie zdradził poczynań stwora. Przebudził swojego Pana udając, że nie był świadkiem tego incydentu.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Przez Moczary

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Przejście przez Bagna

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Poprzedni rozdział:
Obłaskawienie Smeagola
Przez moczary Następny rozdział:
Czarna Brama jest zamknięta

Więcej z Fandomu

Losowa wiki