FANDOM

Przegląd Sił Rohanu  (ang. The Muster of Rohan) – trzeci rozdział piątej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Król Theoden wraz z kompanią docierają do Edoras. Gandalf wcześniej od nich był w grodzie i poinformował zbrojnych o zwycięstwie Rohirrimów dał rozkaz, żeby przyspieszyć zlot zbrojnych jeźdźców. Eowina zaś przekazała wujowi wieści o pobycie Aragorna i jego ostatecznym wyborze- przejściu Ścieżką Umarłych.

Do Theodena przybył wysłaniec Gondoru, Hirgon. Przybył on z Czerwoną Strzałą - znakiem wojny oraz z prośbą o pomoc zbrojną. Ten przygotował armię, lecz nie pozwolił wyruszyć na bój Merry`emu.

Przygotowanych było około pięciu tysięcy jeźdźców w pełnym uzbrojeniu oraz kilkuset luzaków z zapasowymi końmi. Zagrała trąbka i armia wyruszyła. Merry spojrzał na jeźdźca mniejszego od innych i jak mu się wydało młodszego. Król na krótko zagościł w Edoras i wzmocnił zastęp o kilka dziesiątek żołnierzy. Merry jednak mimo zakazu króla, wyruszył wraz z młodym Dernhelem. Tak właśnie Rohirrimowie wyruszyli do Minas Tirith.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Przegląd Sił Rohanu

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Zgromadzenie Wojsk Rohanu

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Przegląd Armii Rohanu

Poprawiony przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Przegląd Armii Rohanu

Poprzedni rozdział:
Szara Drużyna (rozdział)
Przegląd sił Rohanu Następny rozdział:
Oblężenie Gondoru

Więcej z Fandomu

Losowa wiki