Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Przełom Sirionu

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Przelom sirionu2.jpg

Wieża Minas Tirith na wyspie Tol Sirion (Mithgaraf)

Przełom Sirionu – potężny wąwóz, przesmyk rozdzielający góry Ered Wethrin od Crissaegrim - część gór Echoriath otaczających Gondolin. Wąwóz ten stanowił przełom rzeki Sirion, która powyżej tworzyła Moczary Serech. Po środku wąwozu na rzece istniała wyspa Tol Sirion. Zbocza porastały wiecznie zielone sosny, a na Crissaegrimie mieszkał Thorondor - przywódca wielkich orłów.

Na wyspie Finrod zbudował wieżę Minas Tirith. Następnie przejął ją Orodreth. Podczas Dagor Bragollach król Finrod został otoczony wraz z małą grupką obrońców na moczarach Serech. Przez przełom Sirionu przybył Barahir z odsieczą. Niestety Morgoth wygrał i zajął wąwóz.

Podczas Nirnaeth Arnoediad, przez Przełom Sirionu Turgon poprowadził główną armię obrońców Gondolinu na północ do bitwy, a później znowu na południe uciekając. Odwrót był możliwy gdyż Huor uformował linię obrony po południowej stronie moczarów wykorzystując strumień Rivil i utrzymał ją do czasu aż wszyscy zginęli. Tylko Húrin został schwytany i zabrany do Angbandu.

Później, Glaurung przybył przez Przełom Sirionu, a następnie zniszczył źródła Ivrin podążając do Nargothrondu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki