Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Pola Cormallen

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Pola Cormallen (ang. Fields of Cormallen, qya. Złoty Krąg) – łąki w północnym Ithilien, położone na wzgórzu w pobliżu Henneth Annûn. Miały tam miejsce uroczystości z okazji upadku Saurona i zwycięskiej bitwy pod Morannonem.

Pola Cormallen znajdowały się w sąsiedztwie bukowego lasu, gdzie odpoczywali Frodo i Sam po zniszczeniu Pierścienia. Stamtąd długą łąką można było dostać się na polanę otoczoną grupą majestatycznych drzew o ciemnych liściach i porośniętą czerwonymi kwiatami. Na niej to stacjonowała wielka Armia Zachodu. Dalej aleją położoną przy strumyku płynącym z Henneth Annûn do Anduiny wychodziło się na rozległe zielone pole, z którego roztaczał się widok na Wielką Rzekę oraz wyspę Cair Andros. Także tutaj znajdowały się kolejne pułki Armii. Na samym końcu polany umiejscowiono trzy siedziska opatrzone chorągwiami Rohanu, Dol Amrothu i Gondoru. Wokół pola rozstawiono zaś namioty wewnątrz których ucztowano.

Etymologia Edytuj

Nazwa Cormallen, znacząca dosłownie Złoty Krąg, pochodzi od rosnących na tych łąkach drzew culumalda, charakteryzujących się złoto-czerwonym kolorem. Dodatkowo nazwa była stosowna do odbywających się tam uroczystości z okazji unicestwienia złotego Pierścienia.

Bibliografia Edytuj

  • J. R. R. Tolkien, Władca Pierścieni, tom 3 Powrót Króla, przeł. Maria Skibniewska, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA, Warszawa 2013, ISBN 978-83-7758-255-8
  • Robert Foster, Encyklopedia Śródziemia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki