FANDOM

Green Dragon

Pod Zielonym Smokiem

Nad Wodą jest tylko jeden Smok - Zielony

Ted Sandyman[1]

Pod Zielonym Smokiem (ang. The Green Dragon Inn) – jedna z wielu karczm w Shire.

GeografiaEdytuj

Znajdowała się w miejscowości Nad Wodą, przy Wielkim Gościńcu Wschodnim. Tawerna ta była najbliżej położoną gospodą od Hobbitonu[2]. Znajdowała się jedną milę na południowy wschód od mostu na Wodzie[3].

HistoriaEdytuj

Dokładna data założenia karczmy nie jest znana, ale musiało się to zdarzyć po 1601 roku Trzeciej Ery, kiedy to założono Shire[4].

W roku 2941 roku, Bilbo Baggins na swoim kominku znalazł list od Thorina Dębowej Tarczy, który informował go, że jeżeli chce wyruszyć z krasnoludami na wyprawę, musi się stawić w karczmie Pod Zielonym Smokiem[3].

W roku 3018 TE, w karczmie przebywał Samwise Gamgee, gdzie wraz z innymi osobami rozmawiali o entach, a mianowicie o jednym, którego podobno widział jego kuzyn Halfast Gamgee[5].

Podczas Wojny o Pierścień karczma, podobnie jak wiele innych zakątków Shire'u, została zdewastowana przez ludzi Sarumana. Gdy Frodo, Merry, Pippin i Sam wracali do Shire, w Nad Wodą gospodę Pod Zielonym Smokiem zastali w katastrofalnym stanie. Sama karczma była zamknięta, okna zostały wybite[2].

CiekawostkiEdytuj

  • Karczma Pod Zielonym Smokiem była często odwiedzana przez krasnoludów. Można to uargumentować tym, że znajdowała się przy Wielkim Gościńcu Wschodnim, przez który dużo krasnoludów wędrowało do Gór Błękitnych[1].

Shire

Tukland Tukowa Skarpa • Tukon • Wielkie Smajale • Withwell

Przypisy