FANDOM

Pożegnanie Boromira (ang. The Departure of Boromir) – rozdział pierwszy trzeciej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R Tolkien.

Treść rozdziału Edytuj

Aragorn, poszukiwał Froda i Sama podczas przerwy w wędrówce niedaleko wodogrzmotów Rauros. Podążając dalej, strażnik, odnalazł ruiny strażnicy. Wspiął się na nią, sądząc, że stamtąd dostrzeże Powiernika Pierścienia. Mylił się jednak.

Strażnik nie odnalazł żadnego z Hobbitów. Gdy zamierzał ruszyć dalej usłyszał orków i dźwięk rogu Boromira. Domyślając się, że gobliny zaatakowały go, pobiegł w ich stronę.

Aragorn spóźnił się. Odnalazł Boromira opartego o drzewo, przeszytego wieloma strzałami. Syn namiestnika długo zbierał siły, po czym zdołał powiedzieć Aragornowi, że walczył w obronie Pippina i Merry'ego oraz, że uległ mocy Pierścienia i próbował odebrać go siłą Frodowi. Po śmierci towarzysza nadbiegł Gimli wraz z Legolasem. Drużyna Pierścienia rozpadła się. Wojownicy zamierzali ruszyć w pogoń za orkami mając nadzieję, że uratują kogoś z kompanii. Najpierw jednak chcieli pochować zmarłego.

Ponieważ brakło im czasu, Boromirowi nie usypano kurhanu. Gimli, Legolas i Aragorn zabrali jego ciało, zbroję, miecz i róg wraz z przedmiotami zabitych wrogów; następnie złożyli je do łodzi, po czym pchnęli ją w stronę wodospadu, do Anduiny. Zdziwieni odkryli brak jednej łodzi. Dziedzic Arathorna domyślił się, że zabrali ją Frodo i Sam, po czym sami popłynęli w dalszą drogę do Mordoru.

Aragorn musiał dokonać wyboru. Mógł spróbować ocalić Pippina i Merry'ego z rąk goblinów, albo zabrać ostatnią łódź i wyruszyć za Frodem. Wybrał pierwszą opcję. Kompani nazwali się Trzema Łowcami, po czym pobiegli tropem orków. Niebawem znaleźli się poza lasem.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Pożegnanie Boromira

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Pożegnanie Boromira

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Odejście Boromira

Poprzedni rozdział:
Pożegnanie Boromira Następny rozdział:
Jeźdźcy Rohanu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki