Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Pierwsza bitwa o Osgiliath

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Pierwsza bitwa o Osgiliath – starcie zbrojne między armiami Gondoru, a Mordoru, rozegrane 20 czerwca 3018 roku. Wraz z inwazją na Mroczną Puszcze, otwarło Wojne o Pierścień.

Siły Edytuj

Przed bitwą Osgiliath kontrolowane było w sporej mierze przez Gondorczyków, którzy utrzymywali tam garnizon liczący zapewne kilkuset ludzi. W czerwcu 3018 znajdowali się tam również synowie namiestnika - Boromira i Faramir. Można założyć, że siły Mordoru musiały być kilkukrotnie większy, przy wsparciu Nazguli.

Przebieg Edytuj

Wieczorem, bądź też w nocy - armia Mordoru zaatakowała wschodnią część Osgiliath by wkrótce zepchnąć Gondorczyków nad Anduine. Skuteczną bronią dla Mordoru okazała się być Wódz Nazguli, siejący strach gdziekolwiek by się pojawił. Boromir o bitwie mówił tak:

"(..)pokonała nas nie tylko liczba wojowników. Była z nimi potęga, której do tamtego czasu nigdy jeszcze nie odczuliśmy. Mówili ludzie, że ją widzieli w postaci olbrzymiego czarnego męża na koniu, który jak gęsty cień pojawiał się w blasku księżyca. A gdziekolwiek się zjawiał szał ogarniał naszych wrogów, a strach padał na najwaleczniejszych spośród nas, tak że i konie i wojownicy uciekali z pola."

Wódz w pewnym momencie opuścił pole bitwy co pozwoliło na kontratak ze strony Boromira i Faramira. Wskutek tego udało się uratować resztki garnizonu, ale oddział osłaniający odwrót został doszczętnie zniszczony - przetrwali tylko synowie Denethora, oraz dwaj inni żołnierze.

Ekranizacja Edytuj

W ekranizacji, bitwa ta nie została ukazana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki