FANDOM

Disambig.svg
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz ją tutaj - Perry Winkle.

Perry Winkle – zabawny wiersz hobbicki, najprawdopodobniej autorstwa Sama Gamgee, zapisany w Czerwonej Księdze, i wydany w tomiku Przygody Toma Bombadila.

Jest to historyjka, w której głównym bohaterem jest samotny troll, w zabawny sposób tłumacząca niezwykłe umiejętności piekarskie zapewne autentycznego hobbita Perry'ego Winkle. Troll, będąc ostatnim od Amon Sul do morza, a mieszkając zapewne na wschód od Shire i mając poczciwe zwyczaje, postanowił znaleźć przyjaciela. Dotarł do Delving gdzie bali się go wszyscy. Zapłakał, siedząc pod bramą więzienia, a wtedy ulitował się nad nim Perry, który z radości przez trolla został zabrany na grzbiecie do domu. Tam mający niezwykłe zdolności kucharskie troll nakarmił a potem nauczył Perrego piec kramowy chleb. Wkrótce potem przekonały się do trolla i inne osoby, wcześniej się go bojące, lecz od ich nie przyjął, ucząc tylko Perry'ego sztuczek piekarskich. Chleb Perrego stał się sławny, lecz i tak nie mógł równać się sucharom starego trolla.

Postacie występujące w wierszu są zapewne autentyczne i były znane Samowi, są to staruszka Bunce, wójt Pott, rzeźnik Bill Hogg (mający psa Brysia) i Jack.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki