Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Peregrin Tuk

Przekierowano z Peregrin Took

2056stron na
tej wiki
Dyskusja0
Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.
Peregrin Tuk
G-372
Pippin
Rasa Hobbit
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Rycerz Gondoru, Than Shire'u,Strażnik Wieży
Data urodzenia 2990 TE
Data śmierci 65 CE
Występowanie Trylogia Władca Pierścieni
Aktor Billy Boyd
Peregrin Tuk, zwany Pippinem lub żartobliwie Pipem (2990 TE - 65 CE) − hobbit, syn Paladina Tuka, brat Pearl, Pimperel i Pervinkie, najmłodszy członek Drużyny Pierścienia.

Biografia Edytuj

W 3018 roku razem z Samem i Frodem Bagginsem wyruszył w podróż do Bucklandu w odwiedziny do Meriadoka Brandybucka. Po drodze kilkakrotnie natknęli się na Czarnych jeźdźców, a później na elfów zmierzających do szarej przystani. Pippin zaprowadził swoich towarzyszy na farmę Maggota, a stamtąd wprost do Bucklandu. Po drodze dołączył do nich Merry. Po naradzie w Rivendell wyruszył w drogę wraz z Drużyną Pierścienia. Przemierzył z nią kopalnie Morii i Lothlórien.

Razem z Merrym został pojmany przez orków, którzy zaatakowali Drużynę i zabili broniącego ich w pojedynkę Boromira. Orkowie prowadzili ich do Isengardu, ale nie dotarli do celu. Zostali rozgromieni przez oddział rohirrimów pod dowództwem Éomera. Podczas walki, korzystając z okazji, Pippin wraz z Merrym uciekli do Fangornu, gdzie spotkali Drzewca, z którym się zaprzyjaźnili. Ruszyli z armią Entów do Isengardu. Tam Pippin wziął do rąk palantír, którym Gríma cisnął z Orthanku. Gandalf wziął kryształ na przechowanie. Gdy w nocy Drużyna obozowała na wzgórzach Dol Baran, Pippin zabrał palantír i spojrzał w niego. Zobaczył Saurona, lecz miał zbyt silną wolę, by Czarny Władca czegoś się zdołał dowiedzieć.

Przez ten incydent Gandalf zabrał go do Minas Tirith, aby uchronić resztę Drużyny. Tam w imię wdzięczności dla Boromira, ofiarował swoje usługi Denethorowi i został rycerzem Gondoru. Podczas oblężenia Minas Tirith zaalarmował Gandalfa i Beregonda o szaleństwie Denethora, dzięki czemu Faramir nie został spalony żywcem. Potem ruszył wraz z Armią Zachodu na Czarną Bramę i w bitwie zabił olbrzymiego trolla, ratując Beregonda.   Po powrocie do Shire był jednym z dowódców powstania hobbitów. Następnie został thanem i poślubił Perłę z Long Cleeve. Miał z nią syna - Faramira.

W 62 roku, razem z Meriadokiem złożyli urzędy i wyruszyli do Gondoru, skąd już nie wrócili. Jego szczątki spoczęły obok grobu Ellesara.

Kreacja filmowa Edytuj

W adaptacji trylogii, w reżyserii Petera Jacksona, Pippina zagrał szkocki aktor Billy Boyd.

Galeria Edytuj

Filmy Edytuj

Władca Pierścieni - Do Minas Tirith (HD)02:23

Władca Pierścieni - Do Minas Tirith (HD)

Rozstanie Merry'ego i Pippina, który wraz Gandalfem zmierza do Minas Tirith - scena z filmu "Władca Pierścieni: Powrót króla"

Poprzednik:
Paladin II
Than Shire'u
12-62 CE
Następca:
Faramir I

Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadok Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Więcej od Wikii

Losowa wiki