Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Peregrin Tuk

Dyskusja0
1632strony na
tej wiki

Przekierowano z Peregrin Took

Peregrin Tuk
G-372
Pippin
Rasa Hobbit
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Rycerz Gondoru, Than Shire'u
Data urodzenia 2990 TE
Data śmierci 65 CE
Występowanie Trylogia Władca Pierścieni
Aktor Billy Boyd
Peregrin Tuk, zwany Pippinem lub Pipem (2990 TE - 65 CE) - hobbit, syn Paladina Tuka, brat Pear, Pimperel i Pervincie, najmłodszy członek Drużyny Pierścienia.

Biografia Edytuj

Razem z Merrym został pojmany przez orków, którzy zaatakowali Drużynę i zabili broniącego ich w pojedynkę Boromira. Orkowie prowadzili ich do Isengardu, ale nie dotarli do celu. Zostali rozgromieni przez oddział rohirrimskiej jazdy Éomera. Podczas walki, korzystając z okazji, Pippin wraz z Merrym uciekli do Fangornu, gdzie spotkali Drzewca, jednego z najstarszych entów, z którym się zaprzyjaźnili. Ruszyli z armią Entów do Isengardu. Tam Pippin wziął do rąk palantír, którym Grima cisnął z Orthanku w kompanię. Gandalf wziął palantir na przechowanie. Gdy w nocy kompania obozowała na wzgórzach Dol Baran, Pippin zabrał mu kryształ i spojrzał w niego, zobaczył Saurona, lecz nie wyjawił mu nic.

Pippin

Pippin w grze lego władca pierścieni

Przez ten incydent Gandalf zabrał go do Minas Tirith, aby uchronić resztę kompanii. Tam w imię wdzięczności dla Boromira, ofiarował swoje usługi Denethorowi i został rycerzem Gondoru. Podczas oblężenia Gondoru zaalarmował Gandalfa i Beregonda o szaleństwie Denethora, dzięki czemu Faramir nie został spalony żywcem. Potem ruszył wraz z Armią Zachodu na Czarną Bramę i w bitwie zabił olbrzymiego trolla, ratując Beregonda.

The-lord-of-the-rings-the-return-of-the-king-27-billy-boyd-peregrin-pippin-took

Pippin

  Po powrocie do Shire był jednym z dowódców powstania hobbitów. Następnie został thanem. W 62 roku, razem z Meriadokiem złożyli urzędy i wyruszyli do Gondoru, skąd już nie wrócili. Jego szczątki spoczęły obok grobu Aragorna. Poślubił Perłę z Long Cleeve i miał z nią syna - Faramira.

Kreacja filmowa Edytuj

W adaptacji trylogii, w reżyserii Petera Jacksona, Pippina zagrał szkocki aktor Billy Boyd.

Poprzednik:
Paladin II
Than Shire'u
12-62 CE
Następca:
Faramir I

Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadoc Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Więcej od Wikii

Losowa wiki