Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Pelargir

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Pelargir – wielkie miasto położone nad Ethir Anduin w miejscu, gdzie Sirith wpada do Wielkiej Rzeki. Także główny port Gondoru.

Był to jeden z najstarszych ośrodków miejskich w Południowym Królestwie, założony w 2350 roku Drugiej Ery przez Númenorejczyków. W ciągu następnych lat było główną przystanią Wiernych w Śródziemiu i wielu z nich tam się osiedliło. Po Upadku Númenoru w 3319 roku Drugiej Ery właśnie tam wylądowali Isildur i Anárion. Włączyli oni to miasto do Południowego Królestwa, po założeniu tego nowego państwa (3320 rok Drugiej Ery).

Król Eärnil I odbudował Pelargir w 933 roku Trzeciej Ery i uczynił go głównym portem Gondoru oraz bazą w morskich wyprawach Królów Żeglarzy. Podczas Waśni Rodzinnej był to najważniejszy ośrodek popierający Castamira Samozwańca, więc przez rok (1447 – 1448) król Eldacar, prawowity władca, musiał oblegać to miasto. W 1634 roku zdobyli i złupili je Korsarze z Umbaru, a w tej walce z nimi poległ król Minardil.

Pelargir..jpeg

Pelargir

Za rządów namiestników Pelargir był głównym ośrodkiem prowincji Lebennin, choć zdaje się że jego portowe znaczenie zmalało, ze względu na osłabienie Gondoru.

Podczas Wojny o Pierścień Korsarze zdobyli miasto, lecz zostało ono wyzwolone przez Aragorna i Armię Umarłych (13 marca 3019 roku). Po pokonaniu Saurona, za rządów króla Elessara, Pelargir niewątpliwie odzyskał swoje dawne znaczenie i świetność.

CiekawostkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki