Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Paladin II Tuk

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Paladin Tuk II (TE 2933 - CE 14)hobbit z Shire. Trzydziesty pierwszy Than.

Historia Edytuj

Paladin był czwartym dzieckiem Adalgrima Tuka. Poślubił Eglantine Banks, z którą miał czwórkę dzieci: trzy córki: Perłę, Pimpernel, Pervinke oraz syna Peregrina, który został członkiem Drużyny Pierścienia[1]. Posiadał ziemie uprawne w miejcowości Białe Źródło[2].

W 3015 roku Trzeciej Ery bezpotomnie zmarł trzydziesty Than, Ferumbras III. W takim przypadku tytuł Thana przechodzi na najbliższego krewnego płci męskiej. Był nim Paladin, który został trzydziestym pierwszym Thanem Shire'u[3].

Brał udział w Przyjęciu urodzinowym Bilbo Bagginsa[1].

Wojna o Pierścień Edytuj

W czasie, gdy Lotho przejął władzę w Shire, Paladin nie chciał się z nim zadawać. Mówił, że jeśli ktoś ma w rządzić Shire to tylko prawowity Than, a nie samozwaniec. Nie miał zamiaru wpuszczać zbójów Lotha do Tukonu. Jeżeli któryś z nich tam się zapędził Tukowie wyganiali ich.

Dzień po tym, jak Pippin, Sam, Merry i Frodo wrócili do Shire i wzniecili bunt, Than zerwał na nogi cały kraj. Zbóje, którzy pilnowali Tukonu, a raczej ci z nich, którzy uszli z życiem zbiegli na południe. Paladin ścigał ich, żeby nie dopuścić do połączenia się z innymi bandami. Swojego syna odesłał do Hobbitonu z setką łuczników, którzy później wzięli udział w Bitwie nad Wodą[4].

Zmarł w 14 roku CE. Tytuł Thana przeszedł na jego syna Peregrina[1].

Etymologia Edytuj

Imię Paladin pochodzi z angielskiego i oznacza paladyna. Paladyn jest określeniem wybitnego rycerza, który jest wzorem cnót rycerskich.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni: Powrót Króla, Dodatek C, Tukowie z Wielkich Smajalów, ISBN 978-83-7758-303-6
  2. J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni: Powrót Króla, Minas Tirith, ISBN 978-83-7758-303-6
  3. J.R.R. Tolkien, Christopher Tolkien (red.), Listy, List 214, ISBN 978-83-7648-503-4
  4. J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni: Powrót Króla, Porządki w Shire, ISBN 978-83-7758-303-6

Więcej z Fandomu

Losowa wiki