Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Północne Wzgórza

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Północne wzgórza – rejon wzgórz w północnym Eriadorze na płn, wsch od górnego biegu Baranduiny i Jeziora Nenuial. Po północnej stronie rozciągały się pustkowia Forodwaith, natomiast na południe pasmo Wichrowych Wzgórz. Północne Wzgórza rozciągały się łańcuchami w kierunku płd-pn skręcając na północy lekko na wschód. Na południowym końcu leżała stolica Arthedain - Fornost.

Historia Edytuj

W 600 DE Vëantur przybył z Numenoru do Szarej Przystani. Ludzie z okolic Jeziora Nenuial, Północnych Wzgórz i Wichrowych Wzgórz prosili Gil-galada aby się z nim spotkać. W poselstwie przybyło 12 osób.

W 3320 DE, gdy powstał Arnor, rejon ten został włączony do królestwa. W 861 TE gdy Arnor został podzielony wzdłuż Wichrowych Wzgórz przebiegała granica między Arthedainem i Rhudaurem a dalej prawd. biegła wzdłuż wschodnich stoków Północnych Wzgórz.

W 1974 TE przed końcem zimy Czarnoksiężnik przybył z Angmaru i zdobył Fornost. Król Arvedui ukrywał się na Północnych Wzgórzach dopóki on i niektórzy z jego straży nie przeszli bardziej na północ. Eärnur odpowiedział na wezwanie z Arveduiego i w 1975 TE przybył z ogromną flotą z Gondoru do Fornostu, skąd rozpoczął marsz na wschód. Nieświadomy niebezpieczeństwie Czarnoksiężnik wyszedł na spotkanie z połączoną armią elfów i ludzi i na równinach pomiędzy wzgórzami Evendim i Północnymi Wzgórzami spotkał się z nim. W Bitwie pod Fornostem siły Angmaru zostały zniszczone, chociaż sam Czarnoksiężnik uciekł.

Królestwo Angmaru zostało zdobyte i zniszczone, ale też i los Arthedainu dobiegł końca z racji na ogromną straty w ludzieach. Fornost został opuszczony i stał się miejscem strachu. Nikt inny oprócz Strażników Północy nie odwiedzał wzgórz i pozostawały one niezamieszkane przez pozostałą część Trzeciej Ery. W czasach Wojny o Pierścień Północne Wzgórza były trasą który napływały do Eriadoru słudzy zła. W Czwartej Erze ludzie mogli powrócić na Północne Wzgórza. Król Elessar zapewne odwiedził Fornost gdy przybył mieszkać jakiś czas na północy nad jeziorem Nenuial w 15 CE.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki