FANDOM

Północna Ćwiartka – północna część Shire, obszar raczej słabo zaludniony, znany głównie z upraw jęczmienia, z którego wytwarzano dla całego Shire piwo. W tamtejszych lasach często również urządzano polowania.

Klimat Edytuj

W tej części Shire panował najsurowszy klimat w porównaniu do innych ćwiartek. Północna Ćwiartka charakteryzuje się jako obszar chłodniejszy i bardziej suchy od pozostałych części Shire’u. W czasie zimy często padał w niej śnieg, co było wyjątkami w stosunku innych dzielnicach Shire.

Miejscowości w Północnej Ćwiartce Edytuj

  • Kamienne Sioło - osada leżąca w kamienistej części Północnej Ćwiartki.
  • Long Cleeve - miejscowość położona w na wschodnich granicach Północnej Ćwiartki. Leżała na stokach Północnych Wyżyn.
  • Oatbarton - wieś leżąca najbliżej centrum Północnej Ćwiartki. Odchodziły od niej trzy drogi: do Zielonych Pół, w kierunku centrum Shire oraz do Świerkowego Dworu.
  • Zielone Pola- miejscowość położona najbardziej na północ w Shire. W 2747 TE stoczono tam bitwę.

Etymologia Edytuj

Nazwa tej części Shire w oryginale brzmiała „Northfarthing”. Jest to nazwa dwuczłonowa. Słowo „North-” oznacza „północ”, a słowo „-farthing” „ćwierć” lub „ćwiartkę”.

Ciekawostki Edytuj

  • W Zielonych Polach została stoczona bitwa między hobbitami a orkami. Wtedy Bandobras Tuk rozgromił wojska orków pod wodzą Golfimbula.
  • Gleby Północnej Ćwiartki były bardzo kamieniste.
  • Na południowych skrajach Północnej Ćwiartki leżał Błędny Las.
  • W 1420 roku Shire urodzaj doprowadził do niezwykłych zbiorów jęczmienia, a co za tym idzie produkcji wyśmienitego piwa, które stało się przysłowiowe "Dobre!, Prawie jak w czterysta dwudziestym roku"[1].

Przypisy

Shire

Tukland Tukowa Skarpa • Tukon • Wielkie Smajale • Withwell