FANDOM

Witch-King of Angmar's Morgul Blade

Ostrze Morgulu

Ostrze Morgulu – zatruty magiczny miecz, używany przez Wodza Nazguli.

Podczas podróży Drużyny Pierścienia do Rivendell, na Wichrowym Czubie Czarnoksiężnik z Angmaru zadał ostrzem Morgulu ciężką ranę Frodowi. Miało to miejsce 6 października 3018 roku TE.

Kawałek ostrza utkwił głęboko w ranie i podążając do serca, omal nie zmienił Froda w upiora. Uratowało go to, że chciał się bronić przed atakiem Nazgûla. Gdyby nie to, jego straszliwy przeciwnik mógłby go trafić ostrzem w serce, a wtedy nie byłoby dla niego nadziei. Elrond zdołał usunąć odłamek oraz "ciemność", którą wsączał on w ciało i ducha oraz zaleczyć ranę, lecz odtąd w każdą rocznicę zranienia Frodo poważnie chorował. Lekarstwem na tę chorobę okazało się dopiero odpłynięcie Froda do Tol Eresseii.

Trujące działanie ostrze Morgulu można spowolnić podając Athelas, jak zrobił na Wichrowym Czubie Aragorn, próbując ratować Froda.

Według niektórych gier fabularnych rozgrywających się w świecie Śródziemia, ostrza Morgulu zostały wykute w ogniach Minas Morgul przez Czarnoksiężnika z Angmaru, który naznaczył je swą czarną magią. W powieści Tolkiena nie ma jednak o tym żadnej wzmianki.

Ostrze tej broni niszczyło światło słoneczne - pozostawała sama rękojeść.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki