Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ostatnia Narada

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Doprawdy! To najwspanialszy żart w dziejach Gondoru. Ruszamy w siedem tysięcy, z oddziałem godnym stanowić w najlepszym razie tylko przednią straż tej armii, którą rozporządzaliśmy za dni naszej potęgi, aby sforsować ścianę Gór i niezdobytą Czarną Bramę! Równie dobrze mogłoby dziecko napaść na zakutego w zbroję rycerza, mając łuk ze sznurka i strzałę z wierzbowej gałązki!

—Książę Imrahil na zakończeniu Ostatniej Narady

Ostatnia Narada – spotkanie wodzów zachodu po bitwie na Polach Pellenoru, mające na celu omówienie przebiegu dalszych działań wojennych.

Ostatnianarada.jpg

Kapitanowie zachodu podejmują decyzję. Klatka z filmu "Władca Pierścieni: Powrót Króla".

Uczestnicy Edytuj

W naradzie udział wzięli najważniejsi, obecni w stolicy wodzowie. Z powodów zdrowotnych nie brał w niej udziału prawowity namiestnik, Faramir, który znajdował się w Domu Uzdrowień. Obecni byli:

Przebieg Edytuj

Narada odbyła się 16 marca TE 3019 w namiocie Aragorna na Polach Pellenoru, niedaleko miejsca, w którym poległ król Theoden, gdyż przyszłu król nie wkroczył jeszcze do Stolicy. Zastanawiano się na niej jakie kroki podjąć po skończonej Bitwie na Polach Pellenoru. Wiodącą rolę w naradzie odegrał Gandalf, który mając na uwadze powodzenie misji Froda wysnuł plan odwrócenia uwagi Saurona poprzez wypad na Czarną Bramę. Uznano, że Sauron może podejrzewać, że Aragorn, lub inny z wodzów posiada Pierścień, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że Dziedzic Isildura wyzwał Saurona za pomocą Palantira. Na naradzie podsumowano również stan wojsk, biorąc pod uwagę nadciągające z południa wezwane przez Aragorna posiłki. Pomyślano również o zabezpieczeniu grodu przed możliwymi dalszymi atakami, co leżało szczególnie na sercu księcia Imrahila, oraz o obronie przed stacjonującym nadal w Anorien wojskiem Saurona.

Postanowienia: Edytuj

  • Marsz na Czarną Bramę w celu wywabienia wojsk Saurona z Mordoru, w sile ok. 7000 żołnierzy:
    • 2000 zwerbowanych przez Aragorna ludzi z południa Gondoru: armia z Pelargiru pod dowództwem Angbora i przybysze na statkach
    • 3500 Gondorczyków pod wodzą księcia Imrahila
    • 500 pieszych Rohirrimów, którzy stracili konie w bitwie
    • 500 konnych Rohirrimów
    • 1000 konnych wojowników spośród Dunedainów i rycerzy Dol Amrothu
  • Wysłanie ok. 3000 rohirrimów do obrony Zachodniego Szlaku, przed zgromadzoną w Anorien armią nieprzyjaciela
  • Rozesłanie zwiadowców do Osgiliath i w okolice Minas Morgul
  • Obsadzenie Minas Tirith załogą większą jeszcze niż przed Bitwą na Polach Pellenoru
  • Zawezwanie krasnoludów z Ereboru do odbudowy Bramy Minas Tirith

Następstwa: Edytuj

  • Rozbicie armii Saurona z Anorien przez oddział Rohirrimów. i wygnanie jej w stronę Cair Andros.
  • Przyniesienie przez zwiadowców wieści o braku nieprzyjacielskich wojsk w Ithilien
  • Sukces kampanii - marsz na Czarną Bramę pomógł faktycznie odwrócić uwagę Saurona, co umożliwiło Powiernikowi Pierścienia dotarcie do Góry Przeznaczenia i dopełnienie misji.
  • Po Wojnie odbudowa murów grodu przez krasnoludów z Ereboru.

Różnice w adaptacji Edytuj

Ostatnia narada w filmie "Władca Pierścieni. Powrót Króla" zdecydowanie odróżnia się od książkowego oryginału. W filmie pominęto role Księcia Imrahila i synów Elronda, a zamiast nich w naradzie udział wzięli Legolas i Gimli, mimo iż nie byli przywódcami w Wojnie o Pierścień. Ponadto narada odbyła się w sali tronowej w Minas Tirith, a nie w namiocie. Ponadto w filmie to Aragorn wysunął propozycję ataku na Czarną Bramę, podczas gdy Gandalf był do niej nieco sceptycznie nastawiony. Dodatkowo w filmie Aragorn spojrzał w kryształ Orthanku dopiero po naradzie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki