Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ostatni akt

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ostatni akt (ang. The Last Stage) – dziewiętnasty i ostatni rozdział książki Hobbit, czyli tam i z powrotem, autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Rozdział rozpoczyna się, gdy Bilbo Baggins wraz z Gandalfem 1 maja docierają do Rivendell, aby odpocząć tam po trudach drogi powrotnej z Ereboru. Powitani zostali śpiewem elfów, które następnie zaprowadziły ich przed oblicze Elronda. Hobbit był znużony, ale czarodziej chętnie opowiedział mu o tym co zaszło podczas wyprawy. Po tygodniu ruszyli dalej do Hobbitonu.

Po powrocie do Shire Bilbo zobaczył coś niezwykłego. Przed jego norą stały całe tłumy Hobbitów cisnących się do środka. Okazało się, ze Bagginsa uznano za zmarłego i rozpoczęto licytację jego rzeczy. Wiele czasu upłynęło zanim formalnie uznano, że naprawdę żyje. Stracił szacunek większości Niziołków, którzy nie uznawali jego opowieści za prawdziwe.

Po pewnym czasie spokojnego życia Bilbo zaczął pisać książkę o swojej historii, gdy wtem u drzwi rozległ się dzwonek do drzwi. Byli to jego dwaj przyjaciele, Gandalf Szary i Balin, którzy chcieli go odwiedzić. Długo wspominali swoje przygody zaś krasnolud opowiedział Bagginsowi o tym, co dalej dzieje się w "krajach pod górą".

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Ostatni akt

Przekład Pauliny Braiter Edytuj

Ostatni rozdział

Przekład Andrzeja Polkowskiego Edytuj

Ostatni etap

Poprzedni rozdział:
Droga powrotna
Ostatni akt Następny rozdział:

Więcej w Fandom

Losowa wiki