FANDOM

Ost-in-edhil2.jpg

Ruiny Ost-in-Edhil w czasie wędrówki Drużyny Pierścienia

Ost-in-Edhil – (sin. Forteca elfów) stolica Eriadoru. Założone ok. 750 DE zrujnowane w 1697 DE w czasie Wojny Elfów z Sauronem.

Geografia Edytuj

Ost-in-Edhil leżało u zbiegu strumienia Sirannon i Glanduiny, blisko zachodnich stoków Gór Mglistych, niedaleko bramy Morii.

Historia Edytuj

Zostało założone przez Celeborna i Galadrielę, zanim przenieśli się oni do Lothlorien. Było ważnym punktem handlowym zarówno z Krasnoludami z Khazad-dum jak i z Tharbadem. Do obu tych miast zostały wybudowane solidne drogi. W mieście działało braterstwo jubilerów Gwaith-i-Mírdain pod przewodnictwem wnuka Feanora - Celebrimbora. W 1200 DE przybył do miasta Annatar (Sauron). To tutaj zostały wykute pierścienie władzy. Sauron rozpoznany musiał uciekać, lecz wykuł w Mordorze Jedyny Pierścień, aby podporządkować wszystkie rasy Wolnych Ludów. Udało mu się to z królami ludźmi, przejął też część pierścieni krasnoludów jednak Celebrimbor ukrył pierścienie elfów. Sauron najechał wówczas Eriador pustosząc go, zrujnował Ost-in-Edhil a Celebrimbora zabił.

Ruiny miasta przetrwały. W 3018 TE przechodzi przez nie Drużyna Pierścienia przed wejściem do Morii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki