Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ossiriand

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ossiriand.jpg

Ossiriand

Ossiriand – zalesiona kraina wschodniego Beleriandu położona pomiędzy rzeką Gelion i Górami Błękitnymi, od rzeki Aduranta do Ascar. Gelion i jego sześć dopływów stworzyły nazwę Kraina Siedmiu Rzek.

Siedem rzek (od północy na południe):Edytuj

Wzdłuż Ascaru prowadzi Droga Krasnoludów – trakt łączący Nogrod i Belegost z Doriathem.

Historia Edytuj

Ossiriand zamieszkany został we wczesnej Pierwszej Erze przez Nandorów (odłam Telerich) pod wodzą Denethora, uzyskawszy przedtem pozwolenie od Thingola. Nandorowie później uzyskali miano Laiquendi, lub Elfów Zielonych. Po zabiciu Denethora przez orków, nie wybierano już więcej przywódców, a wielu spośród mieszkańców osiedliło się w Doriath. W PE 469 przybyli tutaj (powrócili do życia) Beren i Lúthien. Zamieszkali na południowym skraju regionu na wyspie Tol Galen. W PE 503, po zabiciu króla Thingola i napaści krasnoludów na skarbiec w Menegroth Beren wraz z synem Diorem i Zielonymi Elfami zarządzili zasadzkę na rabusiów i pobili ich prawie całkowicie w Bitwie nad Sarn Athrad. Skarb (oprócz Silmarila) został wrzucony w wody rzeki Ascar, a niedobitki zostały unicestwione przez entów.

Ossiriand jako jedyne ocalało z Beleriandu po Wojnie Gniewu. W Drugiej Erze i późniejszych czasach ziemie te znane są jako Lindon.

Ciekawostki Edytuj

  • Tolkien pracując nad nazwą regionu, która mu się nie podobała (Broseliand) na rękopisie Ballady o Leithian zapisał kilka innych możliwych nazw: Golodhinand, Noldórinan, Geleriand, Bladorinand, Belaurien, Arsiriand, Lassiriand oraz Ossiriand.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki