Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Orodreth

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Orodreth by Filat.jpg

Orodeth - autorstwa Marii Filatovej

Orodrethelf pochodzący z rodu Finarfina, był drugim i ostatnim królem Nargothrondu.

Jako jedyny z synów Finarfina opowiedział się za rozważnym podejmowaniem decyzji co do ucieczki z Valinoru. W Beleriandzie dowodził załogą Minas Tirith, którą obronił podczas Dagor Bragollach. Utracił ją po szturmie sług Saurona. Został wtedy zmuszony do ucieczki do Nargothrondu. Gdy Finrod postanowił pomóc Berenowi w zdobyciu Silmarila, Orodreth został regentem, a po śmierci brata – drugim i ostatnim królem Nargothrondu. Zginął w bitwie w 495 PE.

KontrowersjeEdytuj

Pochodzenie Orodretha jest przedmiotem kontrowersji. W większości tekstów Tolkiena (w tym The Grey Annals, The Later Quenta Silmarillion i The Annals of Aman) przedstawiony jest on jako syn Finarfina i Eärweny (a zatem brat Finroda Felagunda; na tę wersję zdecydował się Christopher Tolkien w opublikowanym Silmarillionie). Jednak J.R.R. Tolkien zdecydował się na zmianę pochodzenia Orodretha, czyniąc go najpierw synem Finroda Felagunda, a później jego bratankiem, a synem Angord. Orodreth w wielu tekstach J. R. R. Tolkiena jest ojcem Gil-galada, którego jednak w opublikowanym Silmarillionie Christopher Tolkien przedstawił jako syna Fingona.

Ciekawostki Edytuj

W wydanej w 1919 historii Turina nosi on imię Galweg

Więcej w Fandom

Losowa wiki