Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Orlando Bloom

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Orlando Bloom
Orlando bloom.jpg
Imię i Nazwisko Orlando Bloom
Data Urodzenia 13 stycznia 1977 roku
Miejsce Urodzenia Canterbury (Wielka Brytania)
Zawód Aktor
Odgrywana Rola Legolas

Orlando Jonathan Blanchard Bloom (ur. 13 stycznia 1977 w Canterbury) – brytyjski aktor filmowy, który wcielił się w rolę Legolasa w filmowych adaptacjach Władcy Pierścieni.

Znany przede wszystkim z roli Willa Turnera w filmach Piraci z Karaibów w reżyserii Gore'a Verbinskiego. Inne filmy, w których wystąpił, to m.in.: Władca Pierścieni, Mleczarz, Królestwo niebieskie, TrojaHobbit: Pustkowie Smauga i Trzej Muszkieterowie.

FilmografiaEdytuj

Jego debiutancką rolą była rola w filmie biograficznym Wilde, który przedstawiał historię życia Oscara Wilde'a. Pierwszą swoją dużą rolę zagrał jako Legolas w trylogii Władca Pierścieni, którą dostał dwa dni po otrzymaniu dyplomu ze szkoły aktorskiej. Pierwotnie starał się o rolę Faramira, ale reżyser filmu, Peter Jackson obsadził go jako Legolasa. Pojawił się też w filmie Helikopter w ogniu. Orlando wystąpił w filmach  Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły, Troja, Królestwo niebieskie, Elizabethtown, Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka i Przystań. Po roli w trzeciej części Piratów z Karaibów postanowił spróbować swoich sił w teatrze. Od tego czasu gra w sztuce In Celebration napisanej przez Davida Storeya. Podpisał kontrakt na zagranie małej roli w brytyjskim filmie Była sobie dziewczyna, ale zrezygnował na rzecz głównej roli w filmie Red Circle. Zasilił też obsadę serii 12 krótkich filmów Zakochany Nowy Jork.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki