Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Olog-hai

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Olog-hai
Olog-hai1.jpg
Olog-Hai pod Czarną Bramą. "Władca Pierścieni: Powrót Króla".
Występowanie Mordor
Pokarm Mięso
Wielkość Około 4 metrów

 Olog-hai – podgatunek trolli wyhodowany przez Saurona pod koniec Trzeciej Ery. Część z nich zamieszkiwała tereny gór przy Mordorze, a inni mieszkali również w Mrocznej Puszczy. Po Wojnie o Pierścień większość z nich wyginęła.

CharakterystykaEdytuj

Olog-hai były niezwykle silne i wytrzymałe. Ich wzrost wynosił około 4 metry. Potrafili mówić w Czarnej Mowie. Większość była niezwykle porywcza i agresywna, co czyniło z nich wyjątkowo skuteczną siłę militarną.

W przeciwieństwie do zwykłych trolli, nie bały się słońca i odznaczały się inteligencją. Miały ostre kły i pazury. Posługiwały się okrągłymi, wielkimi, czarnymi tarczami, a za broń używały młotów i wielkich mieczy. Ich hełmy często zdobione były szpikulcami przypominającymi rogi. Obok górskich trolli była to najsilniejsza odmiana tych stworów. Olog-hai odzywali się rzadko, a kiedy już to robili to tylko w Czarnej Mowie. W przeciwieństwie do innych gatunków trolli, ich okrucieństwo płynęło nie z bezmyślnej chęci niszczenia, ale z przewrotnego sprytu.

Olog-hai wchodzili w skład armii oblegającej Minas Tirith, gdzie szturmowali bramy, ciągnęli machiny oblężnicze i regulowali marsz grając na bębnach.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki