Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Okno Zachodu

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Okno Zachodu (ang. The Window on the West) – piąty rozdział czwartej części książki Władca Pierścieni, autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Krótko po bitwie w Ithilien, do hobbitów powrócił Faramir wraz ze swoimi wojownikami. Usiłował on dowiedzieć się możliwie jak najwięcej o wyprawie Froda, który jednak w dalszym ciągu nie zamierzał ujawniać ważnych informacji. Kapitana Gondoru w szczególności interesowały losy Boromira, oraz temat Zguby Isildura. Po nieudanej próbie wyciągnięcia szczegółów wyprawy, dowódca rozkazał zawiązać oczy niziołkom (na co ci się zgodzili) i zabrać ich do kryjówki oddziałów.

Po krótkiej wędrówce hobbitom rozwiązano oczy. Siedzibą żołnierzy była grota znajdująca się w pobliżu pięknego wodospadu Henneth Annûn. Tam dwaj towarzysze krótko odpoczęli, po czym zostali wezwani na kolację. Gdy skończyli posiłek Faramir ponownie zaczął ich przesłuchiwać. Podczas rozmowy nabrali oni zaufania do dowódcy. Sam niebawem stracił czujność i nieumyślnie wspomniał o Pierścieniu. Kapitan znał jego historię lecz w dalszym ciągu brakowało mu wiedzy o celu wyprawy drużyny. Frodo w końcu postanowił opowiedzieć całą historię synowi namiestnika, a on zaś, wbrew poprzedniej opinii na jego temat nawet nie prosił o choćby zobaczenie Zguby Isildura.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Okno Zachodu

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Okno na Zachód

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Poprzedni rozdział:
O ziołach i potrawce z królika
Okno Zachodu Następny rozdział:
Zakazane jezioro

Więcej z Fandomu

Losowa wiki