FANDOM

Ojcowie elfów – pierwsi z obudzonych elfów nad zatoką Cuiviénen, ojcowie plemion elfów. Istnieją dwie wersje, kim byli.

Wersje historii Edytuj

Wersja 1 Edytuj

Od początku istniały trzy główne plemiona: Vanyarów, Ñoldorów i Telerich – ich ojcami byli Ingwë, Finwë i Elwë – pierwsi królowie plemion[1].

Wersja 2 Edytuj

Na początku istniały trzy grupy elfów – Minyarowie, Tatyarowie i Nelyarowie – ich ojcami byli Imin, Tata i Enel. Na zachód dotarli w kilku grupach. Ojcowie albo nie nazywali się tak, albo nie dotarli, lub nie zostali królami[2].

Uwagi do wersji Edytuj

  • Ojcowie w pierwszej wersji mieli rodzeństwo, nie mogli więc raczej być obudzonymi ojcami a najwyżej ich potomkami (chyba że określenia "brat" i "siostra" są w przenośni).
  • Wersja 2 była znana wszystkim plemionom elfów, jednak przetrwała dla nas w formie opowiadania dla dzieci, w którym użyto liczebników zamiast imion. Stąd wątpliwości czy była prawdziwa. Argumentem przemawiającym za prawdziwością są archaiczne formy użytych liczebników.
  • Istnieje możliwość łącząca obie wersje, że nazwy w bajce zostały zmienione dzieciom, aby uczyć ich liczebników, a nie skupiać się na trudnych nazwach. Użyto więc prawdziwej legendy w zmienionej formie. W tej wersji również nazwy klanów mogły być zastąpione liczebnikami.

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Ojcowie Elfów

  • Czy Ojcowie Elfów istnieli? (Imin, Tata, Elen)

    7 wiadomości
    • Najpierw jest rozdział, potem są 4 dodatki główne a na koniec jeszcze jeden: "The legend of the Awaking of the Quendi (Cuivienyarna)"
    • Mnie się nie pytaj. Nie trawię Elfów i wszystkiego co z nimi związane ;-P

Więcej z Fandomu

Losowa wiki