FANDOM

Ogr2

Ogry – niszczycielska i złowroga rasa, wspomniana tylko raz w książce "Hobbit, czyli tam i z powrotem"[1], a także przedstawiona w adaptacji filmowej Petera Jacksona.

Historia Edytuj

We wczesnym stadium, gdy Tolkien dopiero rozpoczynał tworzenie legend o Śródziemiu, termin "Ogr" używany był w celu określenia istot wyhodowanych przez Morgotha.[2]

Żaden z ogrów nie został wspomniany w opowieściach z Dawnych Dni. Nie ma też wzmianek o ich udziale w bitwach. Możliwe że były tylko mityczną lub wymarłą rasą, albo innym określeniem trolla.

Przyczyny powstania Edytuj

W dzieciństwie, Tolkien i jego brat Hilary bali się pewnego farmera i młynarza którym nadali przezwiska: "Biały ogr" i "Czarny ogr". Później postacie o tych samych imionach pojawiły się w opowieściach pisanych przez Hilary'ego.

Adaptacje Edytuj

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii Edytuj

W adaptacji filmowej zostali przedstawieni jako 3 metrowe kreatury o groteskowej budowie ciała i przeciętnej inteligencji. Około dwudziestu ogrów wzięło udział w Bitwie Pięciu Armii. Dwóch poległo z ręki Barda I Łucznika, sześciu z nich zostało zabitych przez rydwan prowadzony przez Balina, reszta natomiast prawdopodobnie uciekła z pola walki lub również zginęła.

Lord of the Rings Online Edytuj

W grze znani jako Jorthkyn, wyglądem przypominają gigantów. Są wrogo nastawieni względem wszystkich istot.

Galeria Edytuj

Bibliografia Edytuj

  1. J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział V: Zagadki w ciemności, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-241-3951-4
  2. J.R.R. Tolkien, Christopher Tolkien, Księga Zaginionych Opowieści

Więcej z Fandomu

Losowa wiki