Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ogon

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Pony.jpg

Ogon

Ogon
– jeden z piątki kuców Merry'ego zabranych przez kompanię hobbitów z Ustronia. Imię nadał mu Tom Bombadil w swojej piosence po przyprowadzeniu zwierząt do właścicieli na Tyrn Gorthad, gdzie hobbici zostali porwani przez Upiora Kurhanu.

HistoriaEdytuj

Kucyk towarzyszył grupie hobbitów z Frodem na czele począwszy od Ustroni, gdzie został osiodłany i przygotowany do drogi wraz z pobratyncami przez Merry'ego - właściciela zwierząt. Następnie wraz z hobbitami i czwórką pozostałych wierzchowców podróżował przez Stary Las. Po zajściu niziołków ze Starą Wierzbą i spotkaniu Toma Bombadila, Ogon został umieszczony w jego stajni, gdzie wraz z towarzyszami zaprzyjaźnił się z kucem Toma - Pulpetem. Następnie razem z hobbitami wyruszył w drogę ku Wschodniemu Gościńcowi. Podczas przygody z Upiorem Kurhanu uciekł wraz z pozostałymi zwierzętami do Pulpeta, a potem za sprawą Bombadila powrócił do panów. Kucyk służył hobbitom aż do Bree, gdzie to został wypuszczony ze stajni gospody Pod Rozbrykanym Kucykiem prawdopodobnie za sprawą Billa Ferny'ego i jego wspólników. Dalsze losy kuca nie są znane.

Więcej w Fandom

Losowa wiki