Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ognistobrodzi

2767stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ognistobrodzi (ang. Firebeards) – jedno z siedmiu plemion krasnoludów. Zostali obudzeni w Górach Błękitnych na górze Dolmed. Razem z Szerokobiodrymi byli potomkami dwóch bliskich, nieznanych z imienia ojców, ale każde plemię zbudowało niedaleko tej góry swoje własne miasto. Trudno określić które z plemion mieszkało w Nogrodzie, a które w Belegoście, lecz przypuszcza się że Ognistobrodzi mieszkali w tym pierwszym. Z tej przyczyny fakty dotyczące krasnoludów z Nogrodu przypisuje się Ognistobrodym.

Znani byli z wyrobu doskonałej broni. Prowadzili handel w całym Beleriandzie. To właśnie oni wykuli Nauglamir, a także prawd. Narsila, Smoczy Hełm i Angrist. Oni też wynaleźli kolczugę. Przedstawicielami tego plemienia byli Telchar i Gamil Zirak. Prawdopodobnie z Ognistobrodych (lub Szerokobiodrych) wywodzili się Bifur, Bofur i Bombur, którzy mieszkali w Khazad-dum lecz nie należeli do Plemienia Durina.

Historia Edytuj

Po przybyciu Noldorów do Śródziemia zawarli z nimi sojusz, głównie z obawy przed Morgothem. Pomagali też Finrodowi w budowie Nargothrondu. Przyczyną wojny, w której zginęło wielu Ognistobrodych była kradzież naszyjnika z Silmarilem Thingola związana z zabiciem elfa przez grupę rzemieślników z Nogrodu. Zachlanni rabusie zostali pojmani i zamordowani. W odwecie armia krasnoludzka z Nogrodu splądrowała Menegroth, jednak w drodze powrotnej zostali wybici w Bitwie nad Sarn Athrad przez Berena, Diora, Laiquendich i entów. Ognistobrodzi walczyli też zapewne w bitwach o Beleriand. Miasta Nogrod i Belegost zostały zniszczone podczas Wojny Gniewu. Po tym wydarzeniu Ognistobrodzi i Szerokobiodrzy zamieszkali w Khazad-dûm. Brali też udział w Wojnie Krasnoludów z Orkami w 2799 TE.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki