FANDOM

Siege

Oblężenie Gondoru na obrazie Douglasa Beekmana

Oblężenie Gondoru (ang. The Siege of Gondor) – czwarty rozdział piątej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Denethor kazał Pippinowi udać się do zbrojowni po ubiór i broń, sam w tym czasie wypytując Gandalfa o stanowisko Rohirrimów w sprawie wojny. Później Beregond wraz z hobbitem, rozmawiając o podstępach nieprzyjaciela, usłyszeli przerażający krzyk. Byli to Czarni Jeźdźcy. Atakowali oddział Faramira, który wracał do Minas Tirith. Na pomoc ruszył Mithrandir i przegonił upiory.

Czarodziej dowiedział się od przyszłego władcy Ithilien o obraniu przez Froda drogi przez Cirith Ungol. Zaniepokojony tą informacją dopytywał go o każdy szczegół.

Wysłańcy dowiedzieli się, że z Minas Morgul wyszła potężna armia pod dowództwem Czarnego Wodza. Nawet potężny Istari się go obawiał. Cofające wojska zostały sparaliżowane przez Cień. Szeregi rozpadły się i ludzie w obłędzie rozbiegali się na wszystkie strony. Z pomocą przyszły oddziały Imrahila oraz Gandalf. Raz jeszcze Nazgûle zostały pokonane.

Denethor opłakiwał nieprzytomnego syna, był przekonany o jego śmierci. Zamknął się w wieży i chciał spalić żywcem siebie i Faramira. Do grodu wjechał Król Nazguli, a naprzeciw niego znowu stanął Biały Czarodziej.

Przekład na język polski Edytuj

Wszyscy tłumacze przełożyli nazwę tego rozdziału na 'Oblężenie Gondoru'.

Poprzedni rozdział:
Przegląd sił Rohanu
Oblężenie Gondoru Następny rozdział:
Droga Rohirrimów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki