Fandom

Władca Pierścieni Wiki

O ziołach i potrawce z królika

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

O ziołach i potrawce z królika (ang. Of Herbs and Stewed Rabbit) - czwarty rozdział czwartej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Frodo i Sam prowadzeni przez Golluma oddalali się od Morannonu. W końcu dotarli do Ithilien. Towarzysze postanowili zatrzymać się tam i odpocząć. Baggins zasnął zaś drugi z Hobbitów z pomocą Sméagola (złapał króliki) gotował potrawkę. Na nieszczęście młody Gamgee zapomniał ugasić ognisko, które zaczęło dymić.

Z paproci wyłoniło się nagle czterech ludzi. Jednym z nich był Faramir - kapitan Gondoru. Pozostali byli wojownikami i jego podwładnymi uzbrojonymi w łuki i włócznie. Zatrzymali oni Froda i Sama. Nie było z nimi Golluma, którego jednak wcześniej dopadli żołnierze lecz im uciekł. Hobbici przedstawili się i byli wypytywani o cel ich wyprawy, którego jednak oczywiście nie zdradzili.

Faramir pozostawił hobbitów pod opieką dwóch wojowników, zaś sam wyruszył w nieznane niziołkom miejsce ponieważ jak wyjawił wkrótce w Ithilien ma dojść do bitwy między oddziałami Gondoru a Haradrimami.

Wkrótce starcie zakończyło się, a podczas niego hobbici zobaczyli Mûmakile o czym marzył Sam.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

O ziołach i potrawce z królika

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

O ziołach i potrawce z królika

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Poprzedni rozdział:
Czarna Brama jest zamknięta
O ziołach i potrawce z królika Następny rozdział:
Okno Zachodu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki