Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Nortowie

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Nortowie – szczep ludzi spokrewnionych z Rohirrimami i Edainami, zwany Ludźmi Północy, wcześnie prawd. także z przodkami Rodu Beora i Maracha.

Historia Edytuj

  • Wywodzą się z tej grupy Atanatári, która wyruszyła na zachód, ale nie przeszła przez Ered Luin. Nieustannie walczyli z ludźmi ciemności.Gdzieś na północ od Rhun spotkali Krasnoludów.
  • W Pierwszej Erze, wędrując na zachód, ich przodkowie rozdzielili się na wiele szczepów, z których tylko Ród Beora i Maracha dotarł do Beleriandu, pozostali żyli w Eriadorze i innych partiach Śródziemia.
  • około 1000 r. TE - otrzymali wiele ziem na południe i wschód od Mrocznej Puszczy za udzielenie pomocy Gondorowi w czasie napaści Easterlingów. Wykarczowali obszar zwany Wschodnie Zakole.
  • 1248 r. TE - Romendacil II umocnił ich lojalność miażdżąc Easterlingów. Wiele Nortów dołączyło do gondorskiego wojska.
  • 1447 r. TE - stanowili większość armii, która przywróciła tron Eldacarowi.
  • 1856 r. TE - zostają podbici przez Easterlingów. Część tworzy grupę Eotheodów.
  • 1899 r. TE - wznoszą bunt i dzięki atakowi Calimehtara wyzwolili się.
  • 1975 r. TE - nortoscy wojownicy walczyli w armii króla Earnura w Bitwie o Fornost.
  • 1901-2699 r. TE - liczne walki z Easterlingami.
  • 20510 r. TE - grupa Eotehodów otrzymuje ziemie od Gondoru i staje się Rohirrimami.
  • 2701-2899 r. TE - Nortowie mieszkający między Celduiną a Carnen zostają sprzymierzeńcami krasnoludów z Ereboru. Z pomocą krasnoludów odepchnęli Easterlingów w głąb Rhun.
  • 3019 r. TE - Easterlingowie dotarli do bram Ereboru pokonując Nortów.

Bibliografia Edytuj

  • J.R.R Tolkien Władca Pierścieni : Powrót króla ISBN 83-7319-172-0, wydawnictwo Muza S.A.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki