Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Nordinbad

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Przeciw.svg Ten artykuł jest niekanoniczny

Gundabad.jpg

Nordinbad

Nordinbad – ukryte miasto krasnoludów z gry Władca Pierścieni: Wojna na Północy. Znajduje się w Górach Szarych. Władcą Nordinbadu jest Gorin.

HistoriaEdytuj

Nordinbad został założony przez prapradziadka Gorina, gdy ujrzał jezioro Kheled-Zaram. Zaczęto wówczas drążyć tunele i tworzyć mosty. Z tego miasta wysłano grupę krasnoludów, mającą za zadanie zniszczyć sklepienie Góry Gundabad w celu zniszczenia armii orków. Z małej grupki krasnoludów przeżyli tylko Bruni i Nordri, syn Gorina. Uruchomili oni broń, znajdującą się we wnętrzu góry. Od tragedii uratowały ich orły. Beleram, Baranthor i Armenel zabrały ich do tego miasta. Zostali powitani nagrodą od Gorina, za uratowanie jego syna. Dowiedzieli się o czyhającym zagrożeniu ze strony smoka Urgosta. Polecieli stąd do Mrocznej Puszczy, by zapytać o radę czarodzieja Radagasta.

2013-07-11 00024.jpg

Oblężony Nordinbad

Po powrocie bohaterowie udali się do legowiska potwora. Przekonując go na swoją stronę, smok powiedział im, że Nordinbad jest aktualnie oblegany przez wojska Agandaûra. Farin, Eradan i Andriel (główni bohaterowie gry Wojny na Północy) polecieli chronić miasto. W międzyczasie zginął Bruni. Rozkazali wycofać się krasnoludom. Walczyli z hordami sług Czarnego Númenorejczyka. Zabili orka czempiona i w ten sposób zmusili wojska do odwrotu. Baranthor i Armenel zginęli, a Beleram został ciężko ranny. Po swoim zwycięstwie udali się do Carn Dûm, aby pokonać samego straszliwego Agandaûra.

Znani mieszkańcy NordinbaduEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki