FANDOM

Noldor

Wyobrażenie Ñoldora – autorstwa Grzegorza Wlazło

Ñoldorowie – szczep Quendich, który pod wodzą Finwëgo wkroczył do Valinoru.

Historia Edytuj

Na początku Pierwszej Ery Ñoldorowie żyli w Valinorze. Ich pierwszym królem był Finwë, zaś po nim obejmowali władzę jego potomkowie. Po wykradzeniu przez Morgotha Silmarilów Ñoldorowie pod wodzą Fëanora i Fingolfina wyruszyli do Beleriandu. Podczas drogi, elfowie dopuścili się bardzo haniebnych czynów takich jak Bratobójstwo w Alqualondë, lub Spalenie statków w Losgarze. Dotarłszy, przez całą Pierwszą Erę toczyli wojny z Nieprzyjacielem. Po Wojnie Gniewu dostali propozycję powrotu na Zachód. Wielu z niej skorzystało, jednak niektórzy zostali w Śródziemiu.

Charakterystyka Edytuj

Mieli zazwyczaj szare oczy i ciemne włosy, rzadko rudo-czerwone. W przypadku Miriel srebrne. Noldorscy potomkowie Vanyarów jasne, lub złote. Najbardziej dumni spośród elfów. Według wczesnych podań przybyli do Śródziemia ponieważ potrzebowali więcej miejsca do prowadzenia kłótni. Mieli swój własny dialekt, gdyż nie chcieli używać języka innych elfów. Ich najbardziej ulubioną bronią były miecze i tarcze. Sami je wyrabiali, wydobywali surowiec a także budowali twierdze. Noldorowie byli w kulturze, byli podobni do krasnoludów: dumni, byli rzemieślnikami, chciwi, pożądali bogactw tak, aż, że przelali 3 razy krew w Aqalonde, Doriath, w ataku na uchodżców z Doriathu i Gondolinu. Zabili Diora.

Królowie Ñoldorów:Edytuj

Niektórzy królowie byli niekoronowani, a niektóre ich siedziby były krótkotrwałe.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie Tolkien nazywał ich gnomami, co później przerodziło się w Noldoli, a dopiero potem uformowała się nazwa Noldorowie.
  • Nazwę Noldorów należy poprawnie pisać od litery ñ i wymawiać miękko prawie jak "Nioldorowie"

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Noldorowie

  • Noldorowie

    2 wiadomości
    • Czy Noldorowie to była rasa elfów zamieszkująca Rivendell?
    • Noldorowie to nie rasa, lecz odrębny lud elfów. Tak, w Rivendell mieszkali Noldorowie, którzy przybyli chociażby z Eregionu ich dawn...
  • Z cyklu Admin-żółtodziób pyta:

    6 wiadomości
    • Ja i tak tego nie używam. ;)
    • Ale jak masz pytania, to mozęsz mnie pytać. Mam doświadczenie z innych Wiki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki