FANDOM

Nietoperze.jpg

Nietoperze w Mrocznej Puszczy

Nietoperze (ang. Bats) – zwierzęta zamieszkujące jaskinie[1] i lasy Śródziemia, [2] często pozostające w służbie ciemności.

Charakterystyka Edytuj

Już w Dawnych dniach wielkie nietoperze pozostawały, podobnie jak wargowie, na usługach Saurona, kiedy ten mieszkał w Tol-in-Gaurhoth. Możliwe, że niektóre z nich były silniejszymi duchami, które przybrały postać tych zwierząt. Przykładem była wielka nietoperzyca Thuringhwetil, której skórę przywdziała Luthien. Sam Sauron, po pokonaniu przez Huana i Luthien, przybrał na jakiś czas postać olbrzymiego nietoperza. Gdy w trzeciej erze cień Saurona padł na Mroczną Puszczę, zamieszkały tam nietoperze-wampiry, które spotkała kompania Thorina. [2] Nietoperze towarzyszyły także armiom orków i wargów w Bitwie Pięciu Armii.[3]

Adaptacje Edytuj

Filmy Edytuj

W trylogii filmowej Hobbit przedstawiono Wielkie Nietoperze z Gundabadu. Te bestie były hodowane do zabijania i wzięły bezpośredni udział w Bitwie Pięciu Armii, atakując armię krasnoludów pod Ereborem. Legolas, sterując jednym z nich, zabił duży oddział orków.

Bibliografia Edytuj

  1. J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział V: Zagadki w ciemności, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-241-3951-4
  2. 2,0 2,1 J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział VIII, Muchy i pająki, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-241-3951-4
  3. J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział XVII, Nadejście burzy, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-241-3951-4

Więcej z Fandomu

Losowa wiki