Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Nevrast

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Nevrast – kraina leżąca w północno–zachodniej części Beleriandu.

GeografiaEdytuj

Nevrast był położony przy wybrzeżu morza Belegaer. Ziemie te były osłonięte przez góry z każdej strony, co powodowało, że panował tam stały klimat. Pasmo od strony morza składało się z niewysokich pagórków. Bliskość morza i osłonięcie od wschodu powodowały, że zimy w tamtej okolicy nie były srogie, a częste opady wpływały na dużą wilgotność w tej okolicy. Powodowało to, że roślinność krzewiła się bujnie. Ułożenie terenu powodowało, że wszystkie rzeki w Nevraście spływały do jego centrum tworząc w tamtej okolicy mokradła porośnięte trzcinami z wąskim jeziorem Linaewen po środku. Gnieździło się tam wiele gatunków ptaków. Na południe od Nevrastu znajdowała się kraina Falas, natomiast na północy-wschód Hithlum. Kraina była oddzielona od Lammoth na północnym-zachodzie fiordem Drengist.

HistoriaEdytuj

Nevrast został początkowo zamieszkany przez Sindarów, jednak gdy do Beleriandu dotarli Noldorowie‎, to oni stanowili większość mieszkańców tej krainy. Swoje panowanie rozpoczął tam Turgon, który w zachodniej części tej krainy wybudował Vinyamar. Panował tam do PE 10, gdy przeniósł się do Gondolinu, po tym wydarzeniu kraina Nevrast opustoszała.

Przez Nevrast podróżował Tuor, gdy na wezwanie Ulma musiał udać się nad morze. Widział wówczas na wybrzeżu pozostałości dawnych portów z wielkich kamieni oraz schody wyciosane w skałach.

Więcej w Fandom

Losowa wiki