Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Nazgûle

Dyskusja2
1854strony na
tej wiki
Nazgul

Nazgûle w filmowej ekranizacji "Władcy Pierścieni" Petera Jacksona

Nazgûle (C. M. Upiory Pierścienia; nazg − pierścień, gûl − upiór) − niegdyś władcy ludzi pragnący władzy (trzech z nich było Czarnymi Numenorejczykami), zniewoleni przez Saurona, który dzięki dziewięciu Pierścieniom Władzy zmienił ich w bezwzględne i pozbawione własnej woli stworzenia. Napotężniejszym z nich był Czarnoksiężnik z Angmaru. Drugi w hierarchii, Khamûl pochodził ze wschodu. Po raz pierwszy pojawili się około 2250 roku Drugiej Ery. Po upadku Saurona ukryły się i ponownie ukazały się w 1330 roku Trzeciej Ery. W 2002 r. zdobyły Minas Ithil i będący tam Palantír. Poruszali się na wielkich, szybkich, czarnych koniach, a po ich utracie na olbrzymich skrzydlatych bestiach. Posługiwali się Czarną Mową. Ich siedzibą jest Minas Morgul oraz Dol Guldur. Moc tych upiorów powodowała, że ludzie znajdujący się zbyt długo w ich pobliżu chorowali na Czarne Tchnienie.

W 3018 roku Trzeciej Ery Nazgûle zostały wysłane z misją odnalezienia Shire i Jedynego Pierścienia, a potem dowodzili wojskami Saurona w ataku na Gondor. Wraz ze zniszczeniem Pierścienia, Nazgûle zostały unicestwione.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazgule panicznie boją się wody. Nigdy nie przechodzą przez wodę, zawsze szukają możliwości przejścia przez most. Tolkien w żadnym ze swoich dzieł nie wyjaśnił dlaczego.
  • Prawdziwy wygląd Nazgûli widać kiedy Frodo zakłada Pierścień. Wtedy wyglądają jak królowie.
  • Krzyk Nazguli wziął się z tego że kiedy żona Petera Jacksona - Fran Walsh miała infekcję gardła ekipa filmowa nagrała jej krzyk i odpowiednio zmodyfikowała.
  • Pierwsze słowa jakie można usłyszeć od Nazgula(Shire, Baggins) w filmie Władca Pierścieni:Drużyna Pierścienia są dubbingowane przez Andy'ego Serkisa.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nazgûle

  • Nazgule

    4 wiadomości
    • W sumie było 20 pierścieni. 9 z 20 dostało 9 króli, którzy zniewoleni przez Saurona zamienili się w upiory. Czyli nazguli było ...
    • 83.24.34.177 napisał(a):W sumie było 20 pierścieni. 9 z 20 dostało 9 króli, którzy zniewoleni przez Saurona zamienili się w upiory. Cz...
  • Pochodzenie Upiorów

    6 wiadomości
    • Khamul był chyba królem Easterlingów, wiem też że często w ich kraju przebywał nawet po przemianie. 
    • Upiory=Ludzie(dawniej władcy)

Więcej od Wikii

Losowa wiki