Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Nazgûle

Dyskusja0
1632strony na
tej wiki
Nazgul

Nazgûle

Nazgûle (C. M. Upiory Pierścienia; nazg - pierścień, gûl - upiór) - niegdyś władcy ludzi pragnący władzy, zniewoleni przez Saurona, który dzięki dziewięciu Pierścieniom Władzy zmienił ich w bezwzględne i pozbawione własnej woli stworzenia. Największym z nich był Czarnoksiężnik z Angmaru. Drugi w hierarchii, Khamûl pochodził ze wschodu. Poruszali się na wielkich, szybkich, czarnych koniach, a po ich utracie na olbrzymich skrzydlatych bestiach. Posługiwali się czarną mową. Ich siedzibą jest Minas Morgul oraz Dol Guldur.

W 3018 roku Trzeciej Ery Nazgûle zostały wysłane z misją odnalezienia Shire i Jedynego Pierścienia, a potem dowodzili wojskami Saurona w ataku na Gondor. Zginęli, gdy Frodo Baggins zniszczył Pierścień.

CiekawostkiEdytuj

  • Nazgule panicznie boją się wody. Nigdy nie przechodzą przez wodę, zawsze szukają możliwości przejścia przez most. Tolkien w żadnym ze swoich dzieł nie wyjaśnił dlaczego.
  • Nazgule używały ostrzy morgulu, zatrutego miecza wykutego w Minas Morgul.
  • Prawdziwy wygląd Nazgûli widać kiedy Frodo zakłada Pierścień. Wtedy wyglądają jak królowie.
  • Krzyk Nazguli wziął się z tego że kiedy żona Petera Jacksona - Fran Walsh miała infekcję gardła ekipa filmowa nagrała jej krzyk i odpowiednio zmodyfikowała.
  • Pierwsze słowa jakie można usłyszeć od Nazgula(Shire, Baggins) w filmie "Władca Pierścieni:Drużyna Pierścienia" są dubbingowane przez Andy'ego Serkisa.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nazgûle

  • Pochodzenie Upiorów

    5 wiadomości
    • A w której ksiązce to jest napisane, bo ja tego nie widziałem, a chętnie bym to sprawdził.
    • Khamul był chyba królem Easterlingów, wiem też że często w ich kraju przebywał nawet po przemianie. 
  • Etymologia

    2 wiadomości
    • Ja uważam, że powinno być odwrotnie: nazg - pierścień, gûl - upiór. Wystarczy porównać pierwotną etymologię "nazgûl" z tekstem...
    • Błąd poprawiony, dzięki. :-)

Więcej od Wikii

Losowa wiki