FANDOM

Przeciw.svg Ten artykuł jest niekanoniczny

Narzug (zm. 2941 TE) – ork, występujący w filmie Hobbit: Pustkowie Smauga. W jego rolę wcielił się Ben Mitchell.

Biografia Edytuj

Nie znana jest przeszłość Narzuga. Najprawdopodobniej pochodzi z Góry Gundabad (o czym świadczy jego ubiór i wygląd). Był jednym z orkowych łowców, podwładnym Azoga Plugawego.

Pierwszy raz można go ujrzeć w pobliżu domu Beorna, w drugiej części filmu Hobbit. Sugeruje on Azogowi, żeby uderzyć na Kompanię Thorina, kiedy jej członkowie jeszcze śpią. Blady Ork odrzuca jego propozycję, mówiąc, że zabiją ich, gdy opuszczą swoje schronienie, ponieważ na straży stoi Beorn w formie niedźwiedzia. Później podróżuje wraz z Azogiem do Dol Guldur. Jego pan jest zmuszony przerwać polowanie, na rzecz poprowadzenia armii Saurona do wojny. Wtedy Azog przekazuje dowództwo nad swoją bandą synowi, Bolgowi. Narzug zostaje oddany pod rozkazy syna Azoga. Razem z Bolgiem zorganizował zasadzkę na krasnoludy w Mrocznej Puszczy, podczas ucieczki Kompanii Thorina w beczkach. Narzug zamierzał zajść Legolasa od tyłu i zabić go strzałą ze swojego łuku. Elf nie zdołał spostrzec niebezpieczeństwa i Narzugowi prawie udałoby się zabójstwo, gdyby nie Tauriel. Obezwładniła orka, pozbawiając go łuku i przykładając mu sztylet do szyi. 

Narzug2.jpg

Narzug przesłuchiwany przez Thranduila. Klatka z filmu "Hobbit: Pustkowie Smauga".

Legolas kazał pozostawić jej Narzuga przy życiu, by dowiedzieć się od niego więcej o jego panu i ściganych przez niego Krasnoludach.

Został postawiony przed obliczem Thranduila i był wypytywany przez króla Elfów o jego cel, a w zamian za udzielenie odpowiedzi król obiecał mu wolność. Ork opowiadał mu o ranionym strzałą Morgulu krasnoludzie Kilim. To rozzłościło Tauriel, która chciała skrócić orka o głowę. Przed tym zamiarem powstrzymał ją Thranduil, nakazując jej opuszczenie sali przesłuchań. Narzug mówił dalej o ognistej zagładzie jaka czeka władcę Leśnego Królestwa. Zaczął obrażać majestat króla, mówiąc do niego zdrobnionymi tytułami i śmiejąc się z nadchodzącej zagłady. Król elfów pod wpływem gniewu ściął jego głowę. Thranduil jak się potem wyraził do syna, uwolnił orka, a właściwie "jego głowę od paskudnych ramion".

Ciekawostki Edytuj

  • Narzug jest jedynym znanym orkiem w filmie Hobbit, który mówił Westronem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki