FANDOM

Na przeszpiegi

Zrzut ekranu z gry The Hobbit (2003)

Na zwiadach w obozie wroga (ang. Inside Information) – dwunasty rozdział książki Hobbit, czyli tam i z powrotem, autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Bilbo Baggins zostaje wysłany przez Thorina do wnętrza góry. Żaden krasnolud nie miał tyle odwagi, aby wejść z nim do leża Smauga, z wyjątkiem Balina, który uszedł z nim parę kroków przez korytarz prowadzący do niższych sal Ereboru.

Bilbo noszący Pierścień na palcu zakradł się do smoka. Nie budząc go zdołał wykraść złoty puchar ze złotego kopca Smauga. Powrócił do swych towarzyszy z łupem, a ci rozradowani podawali sobie puchar z rąk do rąk. Ich szczęście nie trwało długo, ponieważ smok zauważył brak części swojego skarbu i wpadł w straszliwy gniew. Kompania Thorina schroniła się we wnętrzu góry, gdyż skalna półka na której obozowali zawaliła się pod wpływem gniewu Smauga.

Bilbo z założonym na palcu pierścieniem powrócił do smoka. Potwór był na tyle czujny, aby zwęszyć obecność intruza, jednak nie wiedział, gdzie dokładnie przebywa hobbit. Bilbo wdał się w krótką rozmowę ze smokiem, podczas której wychwalał jego majestat i wspaniałość. Włamywacz odkrył również słaby punkt Smauga, którym był ubytek w smoczych

Bilbo wiedząc że potwór niedługo zdecyduje się zakończyć zabawę z hobbitem, jak najszybciej uciekł z powrotem do swoich towarzyszy. Wtedy smok odkrył cały spisek, zawiązany przeciwko niemu. Ukradkiem opuścił swoje leże i wzbijając się w powietrze pomknął w stronę Miasta na Jeziorze. Na tamtejszych ludziach zamierzał dokonać zemsty, za pomoc udzieloną krasnoludom.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Na zwiadach w obozie wroga

Przekład Pauliny Braiter Edytuj

Na przeszpiegi

Przekład Andrzeja Polkowskiego Edytuj

Zwiady w podziemiach

Poprzedni rozdział:
Na progu
Na zwiadach w obozie wroga Następny rozdział:
Smauga nie ma w domu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki