Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Morwena Eledhwen

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Disambig.svg
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz ją tutaj - Morwena.

Morwen and Turin by Filat.jpg

Morwena i Turin - autorstwa Marii Filatovej

Morwena Eledhwen – kobieta z rodu Bëora, córka Baragunda. Bliska krewniaczka Berena Jednorękiego. Poślubiła Hurina i miała z nim trójkę dzieci: Turina, Urwenę i Niënor.

Historia Edytuj

Urwena Lalaith zmarła w wieku 3 lat podczas zarazy. Gdy Hurin poszedł walczyć w Nirnaeth Arnoediad Morwena pozostała w domu jako pani Dor-Lóminu. Easterlingowie​​ twierdzili, że to wiedźma zaprzyjaźniona z elfami, dlatego pozostawili ją jakiś czas w spokoju. Będąc w ciąży z najłodszym dzieckiem wysłała Hurina po pomoc do Doriathu. Król Thingol polecił jej przybyć przez Obręcz Meliany, lecz ona odmówiła gdyż jej cóka była wciąż jeszcze dzieckiem. Wysłała wtedy Hurinowi Hełm rodu Hadora.

Morwena cierpiała prześladowania od Esterlingów podczas gdy "Czarny Miecz" stał się sławny z bohaterstwa oczyszczając Beleriand z włóczęgów Morgotha. Morwena nie wiedziała że jest to jej własny syn - Turin. Cierpiąc prześladowania zdecydowała się w końcu wyruszyć do Doriathu wraz z dorastającą córką. Turin wyruszył do Dor-lóminu aby ich odnaleźć i sprowadzić lecz spóźnił się i nie zastał nikogo.

Dowiedziawszy się, że Túrin przyjął służbę u Orodretha w Nargothrondzie Morwena opuściła Doriath. Nieszczęśliwy zbieg okoliczności i pułapka Glaurunga doprowadziły jej dzieci do poznania się bez wyjaśnienia swojego pochodzenia i zostania małżeństwem, a później po wyjaśnieniu sytuacji do tragicznej śmierci obydwojga.

Morwena, mając już wtedy około 50 lat, przybyła do lasu Brethil i znalazła groby swoich dzieci w Cabed Naeramarth. Húrin znalazł ją tam. Pytała jak to się stało, że jej syn spotkał siostrę, ale Húrin nie odpowiedział. Spędzili razem noc na kurhanie, a Morwena zmarła z żalu o wschodzie słońca. Húrin wykopał dla niej grób powyżej grobowca na zachodniej stronie dodając słowa "Tu leży również Morwena Eledhwen".

Miejsce to było zwane "Kamieniem Nieszczęsnych". Według słów Glirhuina kopiec miał przetrwać Wojnę Gniewu, co faktycznie się stało i jako Wyspa Morweny był najdalszym skrawkiem lądu u wybrzeży Lindonu w drugiej i trzeciej Erze.

Charakterystyka Edytuj

Morwena była piękną, wysoką kobietą o ciemnych włosach. Zachowywała się surowo i była pełna dumy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki