Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Morannon

2405stron na
tej wiki
Dyskusja0
Morannon
Cirith Gorgor i Czarna Brama.jpg
Informacje
  • Typ
  • Brama 
  • Lokalizacja
  • Północno-Zachodnia część Mordoru 
  • Mieszkańcy
  • Ludzie (dawniej) 
  • orkowie 
  • Okres istnienia
  • Połowa Drugiej Ery - 25 marca 3019 TE 
  • Inne nazwy
  • Morannon 
  • Czarne Wrota 
  • Oryginalna nazwa
  • Black Gate 

Czarna Brama (sin. Morannon ) – brama w północno-zachodniej części Mordoru.

Opis Edytuj

Czarna Brama została zbudowana z czarnego kamienia i żelaza, w dolinie Udun między Górami Popielnymi a Górami Cienia. Była wysoka na 60 stóp (ok. 18 metrów), długa na 250 stóp (76 metrów) a każda połowa bramy była szeroka na 90 stóp (28 metrów). W bramie były specjalne dziury dla łuczników oraz balist. Po obu stronach bramy znajdowały się dwie wysokie wieże - Narchost oraz Carchost.

Historia Edytuj

Brama została zbudowana przez Saurona w Drugiej Erze, aby chronić i strzec wejścia do Mordoru i zapobiec inwazji do Czarnego Kraju. Prawdopodobnie została zbudowany dzięki mocy Jedynego Pierścienia, podobnie jak Barad-dur. Po upadku Saurona w Bitwie na Dagorlad, Morannon stał się bazą garnizonu Gondorczyków. Zrobili to, ponieważ chcieli zapobiec przedostaniu lub wydostaniu się zła z Mordoru.

Jednak w końcu Brama została przejęta przez sługi Saurona. Stała się pomnikiem strachu i zła. I tak Nazugle i orkowie ponownie weszli do Mordoru.

W czasie Wojny o Pierścień, Frodo, Sam i Gollum mieli okazje przejść przez Czarną Bramę, jednak była ona zbyt dobrze chroniona. Widzieli oni moment, kiedy to Easterlingowie przechodzą przez Bramę. Wtedy to Gollum powiedział, że zna inną drogę.

Czarna Brama była miejscem ostatniej bitwy w Wojnie o Pierścień. W marcu armia 6 tysięcy ludzi dowodzonych przez Aragorna II przybyła pod Czarną Bramę, aby odwrócić uwagę Saurona od Pierścienia.

Kiedy Pierścień został zniszczony, Czarna Brama natychmiast upadła

W adaptacjach Edytuj

Władca Pierścieni (trylogia filmowa) Edytuj

Czarna Brama wystąpiła w Dwóch Wieżach oraz Powrocie Króla.

LEGO Władca Pierścieni Edytuj

Czarna Brama jest dostępną lokacją w grze. Oprócz tego wystąpiła w zestawie 79007 Bitwa pod Czarną Bramą.

Więcej od Wikii

Losowa wiki