FANDOM

Dawno już potomkowie Nimrodel opuścili lasy Lorien, a jednak nie wszyscy, jak widać, pożeglowali z przystani Amrotha na zachód, za wielka wodę.

—Legolas do księcia Imrahila, potomka Mithrellas

Mithrellaselfka ze szczepu Galadhrimów, towarzyszka Nimrodel, przodkini rodu książęcego z Dol Amroth.

Historia Edytuj

Mithrellas mieszkała w zachodniej części Lothlórien do 1981 TE. Gdy krasnoludowie uciekli z Morii przed Zgubą Durina, a na ich miejsce ściągnęli orkowie, uciekła wraz z Nimrodel i innymi elfami na południe, a następnie za przewodem Amrotha udała się z nimi na południe, w stronę Zatoki Belfalas. Mithrellas wraz z innymi elfami zagubiła się w lasach Ered Nimrais. W końcu dotarła na wybrzeże, gdzie poślubił ją Imrazôr Numenorejczyk. Mithrellas urodziła mu syna Galadora i córkę Gilmitch, po czym uciekła od swojego męża i dalsze jej losy nie są znane.

Ciekawostki Edytuj

  • Małżeństwo z Imrazôrem było jednym z czterech znanych małżeństw między elfką a człowiekiem.
  • Syn Mithrellas, Galador, był pierwszym władcą Dol Amroth.
  • Choć Mithrellas pochodziła od prostych elfów lesnych, władcy Dol Amroth uważani byli, dzięki pokrewieństwu z elfami za szlachetnych. Te więzy krwi dostrzegł Legolas, gdy poznał księcia Imrahila.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki