Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Minas Tirith (rozdział)

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Disambig.svg
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz ją tutaj - Minas Tirith.

Minas Tirith – pierwszy rozdział trzeciej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Gandalf wraz z Pippinem jadąc przez Anórien dostrzegli wojenne sygnały. Płonęły ogniska na Amon Din, Eilenach, Nardol, Erelas, Min-Rimmon, Calenhad i Halifirien na granicy Rohanu. Dojechali do królestwa. Gandalf ostrzegł Pippina, aby ten nie mówił nic ponad to co konieczne, zanim stawili się przed Namiestnikiem. Pippin przysiągł Denethorowi swoją wierność.

Pippin nie był świadom, że Władca Gondoru dowiedział się z jego słów więcej, niż mu się wydawało. Choćby tego, że dowództwo drużyny po upadku Gandalfa w Morii przejął ktoś dostojniejszy od Boromira.

Beregond oraz jego syn Bergil oprowadził hobbita po grodzie. Gdy rozmawiał z Bergilem, zobaczyli oddziały wojowników, którzy przybyli na pomoc Gondorowi. Przybyli Forlong, Derovorin, Duinhir, Hirluin Piękny i Imrahil, krewny Denethora.

W nocy Pippina obudziło światło. To Gandalf przechadzał się po pokoju i z niecierpliwością wyczekiwał Faramira.

Przekłady na język polski Edytuj

Maria Skibniewska oraz Maria i Cezary Frąc pozostawili nazwę oryginalną, a Jerzy Łoziński spolszczył 'Tirith' na 'Tirit', jednak w wydaniu poprawionym usunięto spolszczenie.

Poprzedni rozdział:
Wybór Sama
Minas Tirith Następny rozdział:
Szara Drużyna (rozdział)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki