FANDOM

Michel Delving – miasto znajdujące się na Białych Wzgórzach w Shire, nieoficjalna stolica tej krainy[1].

Geografia Edytuj

Położone jest w Zachodniej Ćwiartce, przy Wschodnim Gościncu[2]. Znajdowało się tam wiele ważnych budynków, takich jak siedziba burmistrza, lochy i muzeum, tzw. Dom Mathom. Prócz hobbickich norek, stało tam dużo zwykłych drewnianych domów, w których mieszkali rzemieślnicy, na przykład młynarze, kowale, powroźnicy i kołodzieje[1].

Historia Edytuj

Michel Delving było jednym ze starszych miast Shire'u[1], więc mimo że nie jest znana dokładna data założenia tego miasta, można przypuszczać, że zostało wybudowane już w 1601 roku Trzeciej Ery.

W Michel Delving co siedem lat odbywał się Wolny Jarmark. Wybierano wtedy burmistrza, który miał urzędować przez siedem lat, aż do następnego Jarmarku[3].

Gdy w 3018 roku władzę w Shire przejął Saruman, tunele magazynowe w Michel Delving zostały przerobione na Lochy[4].

4 listopada następnego roku do miasta przybył Frodo Baggins, w celu uwolnienia jeńców, uwięzionych w wyniku dyktatorskiej władzy Sarumana i Lotta[5].

EtymologiaEdytuj

Michel Delving to nazwa złożona z dwóch archaizmów pochodzących z angielskiego. Słowo „Michel” oznacza „wielki”, natomiast „Delving”, to słowo oznaczające prace ziemne lub wykopy.

Można przypuszczać, że Tolkien nadał temu miastu taką nazwę ze względu na charakterystyczny rodzaj budownictwa nor ziemnych w tym rejonie.

CiekawostkiEdytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki