Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Meriadok Brandybuck

Przekierowano z Meriadoc Brandybuck

2019stron na
tej wiki
Dyskusja0

Meriadok Brandybuck
Merry
Merry
Rasa Hobbit
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Giermek, Rycerz Rohanu, Dziedzic Bucklandu, Członek Rady Królestwa Północy,
Data urodzenia 2982 TE
Data śmierci 65 CE
Występowanie Trylogia Władca Pierścieni
Aktor Dominic Monaghan

Meriadok Brandybuck (2982 TE - 65 CE) (według kalendarza Shire 1382 RS - 1485 RS) zwany Merrym lub też Meriadokiem Wspaniałym – hobbit z Shire,członek Drużyny Pierścienia. Po Wojnie o Pierścień, Rycerz Rohanu i Pan Buckland. Jego najlepszym przyjacielem był jego kuzyn, Peregrin Tuk.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Urodził się jako syn Saradoka i Esmeraldy Tuk w 2982 Trzeciej Ery(według kalendarza Shire w 1382)  był dziedzicem Bucklandu. Przyjaźnił się ze swymi kuzynami, Frodem i Pippinem, oraz Fredegarem Bolger i Samem Gamgee. Jeszcze przed wyprawą do Rivendell, wiedział o Pierścieniu. Wraz z przyjaciółmi stworzył konspirację, która została zdemaskowana przez Froda w Bucklandzie. Merry znał dobrze Bilba, był świadkiem użycia przez niego Pierścienia i jedyną osobą w Shire,oprócz Froda, która wiedziała o istnieniu książki Bilba.

Wojna o PierścieńEdytuj

W Starym Lesie uratował jego i Pippina Tom Bombadil, po tym jak  zostali wciągnięci przez Starą Wierzbę. W Rivendell spędzał czas studiując mapy, co przydało mu się, gdy wraz z przyjacielem zostali oddzieleni od reszty Drużyny. Na Amon Hen porwała go grupa Uruk-hai, na rozkaz czarodzieja Sarumana. On i Pippin uwolnili się, po czym zbiegli do Fangornu. Spotkali się tam z DrzewcemGandalfem.

Merry był świadkiem zniszczenia Isengardu przez Enty. Po przegodzie Pippina z palantirem, Meriadok wyruszył wraz z jeźdźcami Rohanu na wojnę. Pomogła mu w tym Éowina,pod imieniem Dernhelm, biorąc go na swego konia. W Bitwie na Polach Pelennoru pomógł jej zgładzić Czarnoksiężnika z Angmaru. W wyniku walki został raniony. Uzdrowił go jednak Aragorn, który wkrótce wstąpił na tron Zjednoczonego Królestwa.

Pobrane (1)

Merry w grze lego władca pierścieni

Po zakończeniu Wojny o Pierścień Meriadok został pasowany na rycerza Rohanu i dostaje od Eowiny róg ze skarbca smoka Skata na pamiątkę Dernhelma. Wkrótce po tym wrócił do Shire, gdzie był dowódcą hobbitów w Bitwie Nad Wodą. Po śmierci ojca odziedziczył Buckland. Ożenił się z Estellą Bolger. W 1432 roku zostaje nazwany Meriadokiem Wspaniałym i otrzymuje hojne dary od króla Éomera i Eowiny. W 1484 roku  składa swe urzędy i na wezwanie Éomera udaje się wraz z Pippinem do Rohanu. Po śmierci króla Riderrmarchi  jadą do Gondoru. Zmarli kilka lat później w Minas Tirith, gdzie zostali pochowani w Rath Dinen -       w Grobowcu Królów, wśród najznakomitszych postaci chodzących niegdyś po Śródziemiu.

Etymologia Edytuj

Prawdziwe imię Meriadoca w języku hobbickim brzmiało Kalimac i było skracane na Kali czyli w Westronie 'wesoły', 'radosny\.

Poprzednik:
Saradok Rozrzutny
Dziedzic Bucklandu
10 - 62 CE
Następca:
 ?

Kreacja filmowaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadok Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Więcej od Wikii

Losowa wiki