Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Meriadok Brandybuck

Dyskusja0
1758stron na
tej wiki

Przekierowano z Meriadoc Brandybuck

Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.
Meriadok Brandybuck
Merry
Merry
Rasa Hobbit
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Giermek, Strażnik Wieży, Rycerz Rohanu, Dziedzic Bucklandu, Członek Rady Królestwa Północy, Pan na Jeleńsku
Data urodzenia 2982 TE
Data śmierci 65 CE
Występowanie Trylogia Władca Pierścieni
Aktor Dominic Monaghan
 Meriadok Brandybuck (2982 TE - 65 CE) (według kalendarza Shire 1382 - 1485) zwany Merrym lub też Wspaniałym – członek Drużyny Pierścienia, hobbit z Shire. Po Wojnie o Pierścień, Rycerz Rohanu i Pan Buckland. Jego najlepszym przyjacielem był jego kuzyn Peregrin.

HistoriaEdytuj

Wczesne ŻycieEdytuj

Był synem Saradoka i Esmeraldy, urodził się 2982 Trzeciej Ery (według kalendarza Shire w 1382), jako syn Saradoka był dziedzicem Bucklandu. Zaprzyjaźnił się ze swymi kuzynami, Frodem i Pippinem, oraz Fredegarem i Samem. Jeszcze przed wyprawą wiedział o Pierścieniu. Wraz z przyjaciółmi stworzył konspirację, która została zdemaskowana przez Froda w Bucklandzie. Merry znał dobrze Bilba, był świadkiem użycia Pierścienia przez niego w celu ukrycia się przed Lobelią Sackville-Baggins.

Wojna o PierścieńEdytuj

W Starym Lesie uratował go Tom Bombadil, po tym jak on i Pippin zostali wciągnięci przez Starą Wierzbę. W Rivendell spędzał czas studiując mapy, co przydało mu się, gdy wraz z przyjacielem zostali oddzieleni od reszty Drużyny. Na Amon Hen porwała go grupa Uruk-hai, na rozkaz czarodzieja Sarumana. On i Pippin uwolnili się, po czym uciekli do Fangornu. Spotkali się tam z Drzewcem i Gandalfem.

Merry był świadkiem zniszczenia Isengardu przez Enty. Po tym, jak Peregrin spojrzał w palantír i został zabrany do Gondoru, Meriadok wyruszył wraz z jeźdźcami Rohanu na wojnę. Pomogła mu w tym Éowina, biorąc go na swego konia. W Bitwie na Polach Pelennoru razem z nią zgładził Czarnoksiężnika z Angmaru. W wyniku walki został raniony. Uzdrowił go jednak Aragorn, który wkrótce wstąpił na tron Zjednoczonego Królestwa.

Pobrane (1)

Merry w grze lego władca pierścieni

Po zakończeniu Wojny o Pierścień Meriadok zostaje pasowany na rycerza Rohanu. Wkrótce po tym wydarzeniu wraca do Shire, gdzie jako prawdziwy rycerz był dowódcą hobbitów w Bitwie Nad Wodą. Po śmierci ojca odziedziczył Buckland, ożenił się z Estellą Bolger. W 1432 roku zostaje nazwany Wspaniałym i otrzymuje hojne dary od króla Éomera i Eowiny. W 1484 roku (kalendarza Shire) składa swe urzędy i na wezwanie Éomera udaje się wraz z Pippinem do Rohanu. Po śmierci króla Riderrmarchi i jadą do Gondoru. Zmarli kilka lat później w Minas Tirith, gdzie zostali pochowani w Rath Dinen - Grobowcu Królów, wśród najznakomitszych postaci chodzących niegdyś po Śródziemiu.
Poprzednik:
Saradok Rozrzutny
Dziedzic Bucklandu
10 - 62 CE
Następca:
 ?

Kreacja filmowaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Merry i Pippin dzięki wodzie pitej w lesie Fangorn byli najwyższymi Hobbitami w historii (cztery i pół stopy).
  • Merry podróżował na kucyku o imieniu Stybba, którego otrzymał od króla Théodena.
  • Merry napisał książkę Rachuba czasu, a także krótką rozprawę Stare słowa i nazwy w Shire.
Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadok Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Więcej od Wikii

Losowa wiki