Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Meriadok Brandybuck

Dyskusja0
1682strony na
tej wiki

Przekierowano z Meriadoc Brandybuck

Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.
Meriadok Brandybuck
Merry
Merry
Rasa Hobbit
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Giermek, Strażnik Wieży, Rycerz Rohanu, Dziedzic Bucklandu, Członek Rady Królestwa Północy, Pan na Jeleńsku
Data urodzenia 2982 TE
Data śmierci 65 CE
Występowanie Trylogia Władca Pierścieni
Aktor Dominic Monaghan
 Meriadok Brandybuck (2982 TE - 65 CE) (według kalendarza Shire 1382 - 1485) zwany Merrym lub też Wspaniałym – członek Drużyny Pierścienia, hobbit z Shire. Syn Saradoka Brandybucka i Esmeralda Tuk, po Wojnie o Pierścień, Rycerz Rohanu i pan Buckland. Jego najlepszym przyjacielem był jego kuzyn Peregrin Tuk.

HistoriaEdytuj

Wczesne ŻycieEdytuj

Był synem Saradoca Brandybucka i Esmeraldy Tuk, urodził się 2982 Trzeciej Ery (według kalendarza Shire 1382) , jako syn Saradoka był dziedzicem Bucklandu. Zaprzyjaźnił się ze swymi kuzynami, Frodem Bagginsem i Peregrinem Tukem, oraz Fredegarem Bolgerem i Samwisem Gamgeem.

Jeszcze przed wyprawą wiedział o Jedynym Pierścieniu. Wraz z Samem, Pippinem i Fredegarem Bolgerem tworzył konspirację, która została zdemaskowana przez Froda w Bucklandzie.

Merry znał dobrze Bilba Bagginsa, około 3000 roku TE, był świadkiem użycia Jedynego Pierścienia przez Bilba w celu ukrycia się przed Lobelią Sackville-Baggins. Przez to wydarzenie był świadomy mocy Pierścienia, choć nie wiedział jeszcze czym jest naprawdę (zauważył jak Bilbo chowa pierścień do kieszeni). Korcony ciekawością zajrzał nawet do księgi Bilba.

Wojna o PierścieńEdytuj

W Starym Lesie uratował go Tom Bombadil, po tym jak on i Pippin zostali wciągnięci przez Starą Wierzbę. W Rivendell czas spędzał studiując mapy, co przydało mu się, gdy wraz z przyjacielem zostali oddzieleni od reszty Drużyny. Na Amon Hen porwała go grupa Uruk-hai czarodzieja Sarumana. On i Pippin uwolnili się, po czym uciekli do Fangornu. Spotkali się tam z Drzewcem i Gandalfem Białym.

Merry był świadkiem zniszczenia Isengardu przez Enty. Po tym, jak Peregrin spojrzał w palantír i został zabrany do Gondoru, Meriadok wyruszył wraz z jeźdźcami Rohanu na wojnę. Pomogła mu w tym Éowina, biorąc go na swego konia. W Bitwie na Polach Pelennoru razem z nią zgładził Czarnoksiężnika z Angmaru. W wyniku walki został raniony. Uzdrowił go jednak Aragorn, który wkrótce wstąpił na tron Zjednoczonego Królestwa .

Pobrane (1)

Merry w grze lego władca pierścieni

Po zakończeniu Wojny o Pierścień Meriadok zostaje pasowany na rycerza Rohanu. Wkrótce po tym wydarzeniu wraca do Shire, gdzie jako prawdziwy rycerz był dowódcą Hobbitów w Bitwie Nad Wodą. Po śmierci ojca odziedziczył Buckland, ożenił się z Estellą Bolger. W 1432 roku nazwany zostaje Wspaniałym i otrzymuje hojne dary od króla Éomera i Eowiny z Ithilien. W 1484 roku (kalendarz Shire) składa swe urzędy i na wezwanie Éomera udaję się wraz z Pippinem do Rohanu. Po śmierci króla Riderrmarchii udają się do Gondoru. Zmarli kilka lat później w Minas Tirith, gdzie zostali pochowani w Rath Dinen – Grobowcu Królów, wśród najznakomitszych postaci chodzących niegdyś po Śródziemiu.
Poprzednik:
Saradok Rozrzutny
Dziedzic Bucklandu
10-62 CE
Następca:
 ?

Kreacja filmowaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Merry i Pippin dzięki wodzie pitej w lesie Fangorn byli najwyższymi Hobbitami w historii (cztery i pół stopy).
  • Merry podróżował na kucyku o imieniu Stybba, którego otrzymał od króla Théodena.
  • Merry napisał książkę Rachuba czasu, a także krótką rozprawę Stare słowa i nazwy w Shire.
Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadok Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Meriadok Brandybuck

  • nie prawda

    3 wiadomości
    • Drogi Użytkowniku Proszę nie pisz tak bezsensownych postów na forum. Jeżeli masz sprawę Zaloguj się i zapraszamy na czat. Tam się wszys...
    • Temat niepotrzebny. Zamykam.

Więcej od Wikii

Losowa wiki