FANDOM

Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.

Mallorn, Malinornë (sin. Złote Drzewo) – gatunek drzew występujący w Lothlórien, Númenorze i na Tol Eressei.

Wygląd Edytuj

Iluminująca w świetle księżyca srebrnoszara, gładka kora mallornów była dopełniana przez liście w kolorze bladozielonym z góry i srebrnym od spodu, które z kształtu przypominały bukowe. Nie opadały one na jesień, lecz przybierały barwę jasnego złota. Robiły to natomiast w okresie kwitnienia, na wiosnę. Wtedy ziemia pokrywała się złotem, a na gałęziach mallornów pojawiały się złote kwiaty, które z wyglądu przypominały gwiazdy. Owocem drzewa był orzech w srebrzystej łupinie. Na konarach zaś, elfowie budowali talany. Pod koniec Trzeciej Ery Quendi opuścili Śródziemie, a pozostawione bez ich opieki złote mallorny uschły.

Tar-Aldarion podarował kilka nasion Gil-galadowi podczas swojej podróży do Lindonu. Drzewa nie zapuściły korzeni, jednak Gail-galad podarował kilka z nich swojej krewnej, Galadrieli. Ona zasadziła je w Lóthorien[1]. Podczas wizyty Drużyny Pierścienia w Lóthloren Galadriela ofiarowała Samwise'owi Gamgee nasiono mallorna, które zasiał przed Bag End w Shire jako nowe Urodzinowe Drzewo.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki