Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Mallor

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mallor (TE 895 - TE 1110 ) – syn Belegai, wnuk Amlaitha z Fornostu, założyciela Arthedain. Na tron wstąpił w 1029 roku TE. W tych latach zaczęły się pierwsze zatargi z Cardolanem i Rhudaurem o Wichrowy czub. Był trzecim królem Arthedainu.

Historia Edytuj

Mallor urodził się 895 roku jako syn Belega. Kiedy jego ojciec zmarł w 1029 TE, wstąpił na tron. Podczas panowania Mallora miały miejsce bardzo ważne wydarzenia, które miały ogromny wpływ na całą historie Śródziemia, ale które wówczas nie były brane zbyt poważnie. Pierwszym z nich było przybycie ze wschodu dziwnej rasy istot, podobnych do ludzi , ale znacznie niższych i mających owłosione, bose nogi. Dunedainowie nazwał ich Perianami czyli "niziołkami ", byli to pierwsi hobbici (z rodu Harfootów), którzy osiedlili się w zachodnim królestwie.

Drugim było (ok. 1000 TE) przybycie Istarich – Czarodziei – do północnej części Śródziemia, wkrótce po tym wydarzeniu cień padł na Mroczną Puszczę. W tym czasie jednak, nikt nawet nie podejrzewał, że mógł to być znak, iż Sauron powraca.

Mallor władał Arthedainem przez osiemdziesiąt jeden lat, a jego następcą został jego syn Celepharn w 1110 roku TE.

Poprzednik:
Beleg
Król Arthedainu
TE 1029 - TE 1110
Następca:
Celepharn

Więcej z Fandomu

Losowa wiki