Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Maglor

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Maglor.jpg

Maglor autorstwa Maureval

Maglor – syn Feanora i Nerdaneli, największy bard Ñoldorów. Władał krainą zwaną Szczerbą Maglora, aż do Dagor Bragollach. Najbardziej niechętny do spełnienia przysięgi. Wraz z swym bratem po Wojnie Gniewu napadł na obóz armii Valinoru, kradnąc jeden Silmaril. Ten jednak parzył jego ręce, więc wrzucił go do morza.

Historia Edytuj

Maglor był drugim synem Fëanora. Miał więcej z łagodnego ducha Nerdaneli, niż którykolwiek z jego braci. Maglor był znany ze swej poezji i śpiewu. Przyrzekł wypełnić przysięgę Fëanora.

Maglor był obecny podczas bratobójstwa w Alqualondë. Nie wiadomo w jakim stopniu brał udział w rzezi. Potem razem z innymi na statkach Telerich udał się do Beleriandu. Był świadkiem, jak Fëanor umiera.

Tak, jak inni synowie Fëanora osiedlił się we wschodniej części Beleriandu. Sam zaś rządził szczerbą Maglora. Jego królestwo nie miało żadnych gór, ani innej przeszkody która by chroniła przed atakami z północy. Dlatego w tym regionie trzymał oddział kawalerii.

Po 450 latach pokoju w czasie Dagor Bragollach smok Glaurung najechał jego ziemie, zmuszając do ucieczki do twierdzy Maedhros na wzgórzu Himring. Szesnaście lat później wziął udział w wyprawie wojennej, dzięki której elfy miały nadzieje pokonać raz na zawsze Morgotha. Lecz przez zdradę Uldora Przeklętego zostali pokonani. Siły elfów zostały rozgromione w bitwie Nirnaeth Arnoediad. Po tej bitwie Maglor razem z braćmi żyli w Ossiriandzie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki