Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Maeglin

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Meaglin.jpg

Maeglin jako dziecko − autorstwa Barbary Śliwińskiej

Maeglin − elf, syn Eöla i siostry Turgona, Aredheli. Odkrył Anghabar, kopalnie żelaza w Gondolinie.

Urodził się w 320 roku PE w puszczy Nan Elmoth. Matka skrycie nadała mu imię (amilessë) w języku Ñoldorów - Lómion, co znaczy Dziecko Półmroku, gdyż został urodzony w mroku i cieniu. Imię (epessë) Maeglin (sind. Bystrooki) otrzymał od ojca, ciemnego Elfa, gdy ukończył 12 lat. Był przyjacielem krasnoludów. Wraz z ojcem często odwiedzali ich siedziby w Górach Błękitnych, Nogrod i Belegost.

Kiedy jego ojciec wyruszył w podróż, Maeglin wraz z matką uciekli z Nan Elmoth do Gondolinu, gdzie został ciepło przyjęty. Tam właśnie ujrzał po raz pierwszy Idril, córkę Turgona i zakochał się w niej. Często wybierał się potajemnie z najbliższymi towarzyszami poza krąg gór. Podczas jednej z wędrówek pechowo wpadł w ręce orków, którzy zawlekli go do Angbandu. Nie tylko pod groźbami tortur, ale i dlatego, że nienawidził Tuora (za to, że kochała go Idril) Maeglin wyjawił Morgothowi położenie Gondolinu oraz ścieżki, jakimi można się tam dostać.

Zginął podczas napaści na Gondolin w 510 roku PE, zabity przez Tuora, przyszłego męża Idril. Ponadto ukradł miecz Anaryę. Spełniła się wtedy klątwa nałożona przez jego ojca, że zginie tak samo jak on, zrzucony ze skały.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki