Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Mablung (elf)

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mablung (Mablung Ciężka Ręka, Langumá) – elf; kapitan i strażnik króla Thingola w Pierwszej Erze.

Historia Edytuj

Obok Belega, swojego przyjaciela, był on jednym z największych kapitanów elfów z Doriathu. Razem reprezentowali królestwo na święcie Mereth Aderthad w 20 PE. Często też potem przebywali razem poza murami chroniąc Doriath. Brali udział też w Polowaniu na wilka, który odgryzł rękę Berena trzymającego Silmarillion. Belen i Mablung byli też jedyną dwójką elfów z Doriath biorących udział w Nírnaeth Arnoediad.

Mablung brał udział w poszukiwaniach Turina, a także chronił Morwen Eledhwen. Podczas poszukiwań dołączyła do nich Nienor. Stało się to przyczyną kłopotów ze smokiem Glaurungiem, które doprowadziły do zaginięcia Morwen i Nienor. Mablung prosił króla o dymisję z powodu niewywiązania się z obowiązków, jednak król odmówił. Mablung latami szukał obydwu. W końcu dowiedział się, że smok przebywa w Brethil. Tam dowiedział się zabiciu smoka i o klątwie, która doprowadziła Nienor do rzucenia się w przepaść.

Mablung zginął podczas Bitwy Tysiąca Jaskiń w Menegroth w 503 PE broniąc skarbca przed krasnoludami z Nogrodu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki