Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Mîm

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mîm – ostatni z Poślednich Krasnoludów. Ojciec Ibuna I Khîma.

Mîm żył w Amon Rûdh, pośrodku Beleriandu wraz ze swoimi dwoma synami Ibun i Khîmem. Kiedy Túrin Turambar przebywał w tej okolicy z bandą banitów, krasnolud wraz z synami próbowali się przemknąć, jednak zostali dostrzeżeni przez banitów i Mîm został pojmany, a Khîma śmiertelnie postrzelił z łuku jeden z banitów – Andróg. W zamian za puszczenie wolno krasnolud oddał swoją kryjówkę zwaną od tego momentu Bar-en-Danwedh, co znaczy Dom Okupu. Gdy do Amon Rûdh przybył Beleg Cúthalion, Mîm był wściekły, gdyż nienawidził elfów, a w szczególności Sindarów.

Za zabicie syna, Mîm przeklął Andróga:

Jedno tylko dodam, niech ten, który wypuścił strzałę, złamie swój łuk i pełen kołczan, niech położy je u stóp mego syna i nigdy już nie tknie strzały ni łuku. Gdyby to uczynił umrze za ich sprawą.

Kiedy pewnego dnia poszedł szukać korzonków, schwytali go orkowie. Ratując swoje życie zdradził Túrina i wyjawił orkom kryjówkę w której mieszkał z banitami. Udało mu się uciec, ale jego drugi syn Ibûn zginął. Później udał się do zniszczonego Nargothrondu po tym, jak Túrin zabił Glaurunga zagarnął jego skarby dla siebie.

Później do Nargothrondu przybył Húrin Thalion, który wiedział o zdradzeniu kryjówki bandytów przez Míma i zabił go, mimo usilnych próśb krasnoluda. Mím jednak w ostatnim momencie przeklął skarb.

Ciekawostki Edytuj

  • Według Niedokończonych Opowieści, gdy Mîm został pojmany i nie chciał oddać swojego worka z korzonkami, mogły znajdować się w nim samorodki złota.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki