Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Lurtz

Dyskusja0
1646stron na
tej wiki
Przeciw Ten artykuł jest niekanoniczny

Lurtz
Lurtz
Lurtz
Lata życia 3019 - 3019 TE
Rasa Ork (Uruk-hai)
Pochodzenie Isengard
Płeć Mężczyzna
Tytuły Kapitan skautów Uruk-hai, Pierwszy Uruk-Hai z Isengardu
Aktor Lawrence Makoare

Lurtz – postać pojawiająca się tylko w ekranizacji Władcy Pierścieni, według filmu pierwszy, a jednocześnie najsilniejszy i najbardziej agresywny ze stworzonych przez Sarumana Uruk-hai. Z jego rozkazu miał dowodzić oddziałem, któremu powierzono pochwycenie Froda .

Po szkoleniu został mianowany dowódcą. Wyposażono go w lekką zbroję zrobioną ze sztywnej skóry. Dzięki temu mógł poruszać się szybko i być dobrze chroniony. Używał długiego łuku z drewna i stalowych sprężyn oraz strzał opierzonych sierścią wargów. Oprócz tego uzbrojony był w tarczę i miecz.

Saruman powierzył mu misję ścigania Drużyny Pierścienia i pojmania każdego hobbita, jakiego napotka. Wyruszywszy na czele oddziału liczącego 200 uzbrojonych wojowników, dopadł Drużynę na wzgórzu Amon Hen. To on, według filmu zabił Boromira, strzelając do niego z łuku. Trzykrotnie przeszył go strzałą. Gdy podszedł, aby zadać Boromirowi ostateczny cios, został zaatakowany przez Aragorna. Zginął w walce z nim.

Rolę Lurtza w ekranizacji Władcy Pierścieni odegrał Lawrence Makoare. Ten sam aktor odgrywa również rolę Bolga w filmie "Hobbit:Pustkowie Smauga".

Więcej od Wikii

Losowa wiki