FANDOM

Ludzie z Ered Nimrais – grupa ludzi, żyjąca w czasach Drugiej Ery w lasach wokół rzeki Gwathló i na zboczach Gór Białych. Należeli do "średnich ludzi", tych którzy w Pierwszej Erze nie przeszli przez Góry Błękitne. Mówili po adunaicku. W czasie przybycia Numenorejczyków pierwotnie dawali im schronienie, lecz w miarę gdy ich sadyby kurczyły się stali się ich przeciwnikami. To spowodowało wzajemne ataki i regularne polowania na nich. Przesunęli więc swoje osady na południowe i wschodnie stoki Gór Mglistych - w rejonie między zachodnią bramą Morii i Isengardem. Gdy Eorl przekazał Calenardhonowi Rohan uważali że im należała się ta kraina. Stali się więc nieprzyjaciółmi Rohirrimów. Nękani i zachęcani przez Saurona w znacznej części poddali się mu, oprócz tych którzy ruszyli na północ, wchodząc w skład Arnoru a po jego upadku osadzając się w Bree.

Ciekawostki Edytuj

Z historii Tal-Elmara, który prawdopodobnie należał do tej grupy ludzi wynika, że byli to ludzie niscy, o ciemnych włosach i i ciemniejszej karnacji. Zachowywali się porywczo, łatwo wpadali w gniew, nie opiekowali się starszymi ze swojego plemienia. Rodziny miały sporo dzieci, nawet po kilkanaście. Ubierali się w przepaski biodrowe i futrzaste krótkie opończe przewiązane rzemykami. Nie używali łuków, a miecze tylko zdobyczne. Ich bronią były najczęściej kamienie i dzidy. Byli pod władzą ludzkiego króla, lecz niekoniecznie go wielbili. Mieli też swoje legendy często mówiące o okrucieństwie innych plemion i ras - np. Numenorejczyków, których podejrzewali o zwabianie ludzi na swoje okręty, poświęcanie bogu zła i zjadanie. Brali udział w Bitwie w dolinie Ishmalog.[1]

Plemiona Edytuj

Przypisy